اورژانس همراه با این نرم افزارهای موبایل

این نرم افزارها کاربرد فراوانی در زمینه پزشکی داشته و به راحتی قابل نصب بر روی تلفن‎های همراه هستند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، چند نرم افزار کاربردی در حیطه پزشکی که در سال 2014 به بازار ارائه شدند معرفی می گردد.

این نرم افزارها توسط سازمان‎های شناخته شده و دیگر موسسات عرضه گشته‎اند.
 
برنامه واکسیناسیون مرکز کنترل بیماری ها
(CDC Vaccine Schedules) 
این برنامه برای متخصصان بهداشت سلامت و تجویز واکسن برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است. این نرم‎افزار یکی از مجموعه‎های گسترده از CDC در انواع موضوعات خاص می‎باشد که برای تلفن‎های همراه بهینه شده است. زمانی که دستگاه به اینترنت وصل شود، این برنامه به‎طور اتوماتیک به روز می گردد و اطلاعات جدیدی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

این برنامه همچنین امکاناتی چون دسترسی به وب سایت و منابع واکسیناسیون، کدگذاری رنگی متناسب با برنامه چاپ شده و نمایش نام لینک‎های واکسن با جزئیات دوز را دارد.

گفتنی است که این برنامه توصیه‎های ایمنی از زمان تولد تا 18سالگی و لیستی از واکسن‎های توصیه شده برای بزرگسالان را نمایش می‎دهد.

راهنماي اورژانس‌های چشم پزشکی
(Eye Emergency Manual)
این برنامه توسط وزارت بهداشت نیوسالت ولز(New south wales) برای تمامی خدمات پزشکی، پرستاری و پزشکان سلامت طراحی شده است.  همچنین راهنمایی‎هایی را برای شناخت علائم و مشکلات چشمی به‎طور ساده و سریع در اختیار کاربر قرار می‎دهد. محتویات این اپلیکیشن توسط پزشکان چشم و کلینیک های اورژانسی NSW توسعه یافته است.

شایان ذکر است که این برنامه برای سهولت استفاده کاربر از گرافیک بالا آناتومی چشم برخوردار است.

راهنماي پزشک خانواده
(Family Practice Notebook)
این برنامه دسترسی سریع به کلینیک‎های اورژانس و مراقبت‎های پزشکی را دارا می‎باشد که از سال 1995 راه‎اندازی شده و در حال حاضر حاوی بیش از 6100 صفحات موضوعی به هم پیوسته و 700 فصل می‎باشد. محتویات یادداشت FP ماهانه توسط کنفرانس‎ها و ادبیات سیستماتیک به روز می‎گردد. گفتنی است که محتویات متنی این نرم افزار تلفن همراه با رونوشت آنلاین آن یکسان است.

محاسبه‌گر خطر بروز بيماري‌هاي قلبي آترواسکلروتيک
(ASCVD Risk Estimator)
این اپلیکیشن محصول مشترک کالج کاردیولوژی آمریکا (ACC) و انجمن متخصصان قلب آمریکا (AHA) است که مراقبت‎های بهداشتی را برای کاربر فراهم کرده و خطر 10 ساله ابتلا به بیماری‎های قلبی عروقی را تخمین می‎زند.  قابل ذکر است که این برنامه به عنوان یک ابزار همراه در نظر گرفته شده و راهنمایی‎هایی را در خصوص درمان کلسترول خون (برای کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروتیک قلبی عروقی) به کاربر ارائه می‎دهد.


گزارش از الهام رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.