قزوین؛

فردا ، طنین نوای مقاومت و پیروزی در استان

​زنگ مقاومت و پیروزی همراه با سرود فتح خرمشر فردا در مدارس و مساجد استان نواخته می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین،برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در تیپ سپاه صاحب الامر(عج) ،عطر افشانی مزار شهدا ، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان ، تجلیل از حماسه سازان آزاد سازی خرمشهر ،شرکت در نماز جمعه ، برگزاری نمایشگاه عکس وجشنواره های مرتبط با دفاع مقدس را از جمله برنامه های گرامیداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر اعلام کرد.

سرهنگ طاهرخانی، افتتاح پروژه های عمرانی نیروهای مسلح ، گردهمايي زنان ایثارگران ، کوهپیمایی و پیاده روی خانواده ها ،گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس ، رونمایی از کتاب رزمندگان ، برگزاری یادواره شهدا ، شب خاطره و تئاتر را از دیگر برنامه ها بیان کرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همچنین از برنامه ساخت بزرگترین مرکز فرهنگ دفاع مقدس در استان قزوین خبر داد و گفت : برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس 10 هکتار زمین در پارک ملی باراجین همجوار شهدای گمنام در نظرگرفته شده است.

سرهنگ طاهرخانی هدف از راه اندازی این باغ موزه را جمع آوری ، حفظ و نگهداری آثارو مستندات دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل آینده بیان کرد و افزود : طراحی های این کار انجام شده است و در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهد شد.

وی همچنین تدریس دروس دفاع مقدس در دانشگاه های استان را از دیگر اقدامات انجام شده این نهاد بیان کرد و گفت : این برنامه به مدت 6 سال است که در استان قزوین اجرا می شود و برای این کار 30 استاد از رزمندگان دفاع مقدس تربیت شده اند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اضافه کرد: دروس دفاع مقدس هر ترم برای 6 هزار دانشجو تدریس می شود و در این مدت بین 45 تا 50 هزار دانشجو با مبانی دفاع مقدس آشنا شده اند.

خرمشهر سوم خرداد سال 61  در عملیات بیت المقدس از چنگال رژیم بعث بازپس گرفته شد.​در این عملیات 16 هزار از نیروهای دشمن کشته و بیش از 19 هزارنفر اسیر شدند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.