در پایان معاملات 2 خرداد؛

شاخص با 275 واحد ریزش به نیمه کانال 63 هزار واحدی سقوط کرد

شاخص کل بازده نقدی و قیمت در بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ریزش ۲۷۵ واحدی در محدوده ۶۳ هزار و ۴۲۷ واحد ایستاد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شاخص قیمت وزنی نیز در این روز با ریزش 116 واحدی، رقم 26 هزار و 864 واحد را ثبت کرد.

شاخص بازار اول در این روز با افت 239 واحدی مواجه شد که نتیجه آن، ثبت رقم 45 هزار و 836 واحدی برای این نماگر بود.

شاخص بازار دوم نیز با افت 316 واحدی در قله 130 هزار و 424 واحد ایستاد.

ارزش معاملات بورس تهران، امروز به اندکی بیش از 89 میلیارد تومان بالغ شد که حاصل دست به دست شدن 370 میلیون و 974 هزار و 842 سهم در بیش از 42 هزار دفعه معامله بود. 

در بازار فرابورس نیز، شاخص آیفکس با ریزش 10 واحدی در محدوده 716 واحدی ایستاد، ارزش معاملات این بازار نیز به 382 میلیارد تومان دست یافت.

در بازار امروز، نماد معاملاتی بانک‌ها بیشترین تأثیر منفی را بر افت شاخص کل برجای گذاشتند. 

پس از آن، گروه تجهیزاتی، پالایشی‌ها و حمل و نقل دریایی در افت نماگر بازار سهم داشتند.

علاوه بر این، 3 نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی سینا، سیمان بهبهان و صنایع ریخته‌گری ایران به منظور برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامداران متوقف شد.

در این حال نماد معاملاتی شرکت پارس سویچ نیز به منظور تصمیم‌گیری برای افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق‌العاده متوقف شد.

امروز بازار سهام با یک اطلاعیه مهم از سوی ناظر بازار نیز مواجه بود.

براساس اطلاعیه بورس، از امروز شنبه دامنه مجاز نوسان قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران از مثبت منفی 4 به مثبت منفی 5 درصد و برای حق تقدم سهام به دو برابر دامنه مجاز نوسان روزانه قیمت سهام معادل مثبت منفی 10 درصد افزایش می‌یابد. این اقدام در راستای افزایش نقدشوندگی بازار سهام به اجرا درآمده است.

 در معاملات امروز، در حالی که انتظار می‌رفت همسو با حمایت نسبی بانک‌ها از سهام شرکت‌های موجود در سبد دارایی‌های هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاری‌های تابعه آنها، روند متعادل و رو به مثبتی در بازار سهام شکل گیرد، اما بازار در نخستین واکنش خود به اقدام‌های صورت گرفته رویکرد منفی نشان داد.

در نماد معاملاتی مربوط به بانک‌ها اگرچه از صف فروش خبری نیست، اما افزایش فروشندگان سهام در این نمادهای معاملاتی باعث شده تا حمایت حقوقی چندان به چشم نیاید.

در دیگر نمادهای معاملاتی نیز با وجود حمایت تدریجی حقوقی‌ها، اما تعدد عرضه‌کنندگان حقیقی سهام هم‌چنان به چشم می‌خورد. آنچه بیش از همه در بازار سهام این روزها دیده می‌شود، کمبود نقدینگی و انتظار سرمایه‌گذاران برای تصمیم‌گیری در زمینه ورود یا خروج از این بازار است.

این در حالی است که برخی گروه‌ها و صنایع موجود در بازار سهام از جمله شرکت‌های قطعه‌سازی و حمل و نقل دریایی، از گزارش‌های مثبت عملکردی و حتی همراه با تعدیل سود به بازار خبر داده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، ارزش ، سهم ، اوراق ، پالایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۸:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
بانك هانبايدبالاترازنرخ تورم به سپرده گذارسودبدهندوازوام گيرنده بهره پول بالاترازنرخ تورم فعلى گرفتن اشتباه وخلاف بانكدارى بدون ربااست_نرخ منطقى سودسپرده بايدباتجزيه وتحليل بيشترى تعيين شود_اگربه وام گيرنده وام بابهره كمترازنرخ تورم بدهندووثيقه محكم تروضامن بيشترى بگيرندبهتراست اين اقدام بهره ورى رادرسيستم بانكى وتوليدافزايش ميدهدوبه نفع بورس است
آخرین اخبار