سوی مدیر کل اداره راه وشهرسازی کرمان اعلام شد؛

واگذاری زمين برای فعاليت‌های توليدی در حريم شهرهای استان کرمان

آزادسازی زمین در کرمان مدير كل راه و شهرسازي استان كرمان گفت: اين اداره كل براي فعاليت‌های توليدی در محدوده و حريم شهر به بخش خصوصی زمين واگذار می‌كند.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، خداداد مقبلي در جلسه "شوراي گفتگوي دولت با بخش خصوصي" ، با بيان اين كه زمين‌ها در حريم شهرها به صورت اجاره به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي واگذار مي‌شود، گفت: بيشتر متقاضيان دريافت زمين براي دريافت تسهيلات نيازمند گذاشتن سند در رهن بانك هستند و از ما تقاضاي دريافت سند دارندكه از اين نظر با محدوديت مواجه هستيم.

وی اضافه كرد: براي واگذاري زمين به بخش خصوصي حتما بايد از ۹ دستگاه مسئول استعلام كنيم كه اين مساله زمان‌بر است.

مديركل راه و شهرسازي استان كرمان با اشاره به محدوديت در واگذاري زمين در حريم شهرها، گفت: در حوزه‌ حريم شهرها نمي‌توانيم بيش از ۳۰ هزار متر مربع زمين‌ واگذار كنيم، در صورتي كه بيشتر سرمايه‌گذاران درخواست بيش از سه تا چهار هكتار زمين دارند.

وي ادامه داد: براي اين منظور بايد از تهران  استعلام كنيم و بايد هيات عامل در تهران مجوز ارسال كند كه اين سيكلي طولاني دارد.

مقبلي همچنين به عدم واگذاري سند زمين از سوي منابع طبيعي در سال جاري به اين اداره كل اشاره كرد و گفت:‌ وزارت جهاد كشاورزي در ابلاغي به منابع طبيعي بر اساس ماده ۸ قانون افزايش بهره‌وري، انتقال سندزمين‌هاي واگذار شده به اداره كل راه و شهرسازي را فعلا منع كرده است.

وي ادامه داد: وزارت جهاد كشاورزي طي ابلاغي از منابع طبيعي خواسته است درانتقال سند زمين‌ها به راه و شهرسازي فعلا دست نگه دارد و هيچ سندي را منتقل نكند. بايد سند زمين‌هاي واگذار شده به اين اداره كل  منتقل شود تا بتوانيم به بخش خصوصي واگذار كنيم.

مدير كل راه و شهرسازي  گفت: برخي از اراضي ما نيز به دليلي وجودبحث هايي كه با اشخاص داريم فاقد سند هستند كه اين مسأله در محاكم قضايي مطرح شده و تامالكيت آنها بر ما مشخص نشود نمي‌توانيم زمين را واگذار كنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، رهن ، اجاره ، زمین ، بخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار