آیت‌الله نوری همدانی؛

همکاری مسئولان برای فراهم شدن مقدمات ازدواج جوانان

مسئولان باید در جهت فراهم شدن ازدواج جوانان همکاری لازم را انجام دهند و مردم را در جهت افزایش جمعیت تشویق کنند.

به گزارش آیت‌الله نوری همدانی؛همکاری مسئولان برای فراهم شدن مقدمات ازدواج جوانانخبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در جمع گروهی از کارشناسان و مبلغان موضوع افزایش جمعیت گفت: مسئولان برای تحقق امر ازدواج جوانان باید تلاش و همکاری لازم را انجام دهند و مقدمات ازدواج قشر جوان را فراهم کند و مردم را در جهت افزایش جمعیت ترغیب و تشویق کنند. 

وی اضافه کرد: در زمینه تبلیغ افزایش جمعیت، طلاب حوزه های علمیه در این زمینه باید پیشگام باشند ولی اول باید مقدمات مهم آن توسط مسئولان ذیربط فراهم شود. 

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر تبلیغ بیشتر برای افزایش جمعیت افزود: افزایش یافتن سن جمعیت در کشور به یک مصیبت تبدیل شده که برای حل آن باید دولت و ملت همکاری کافی را داشته باشند.

در واقع  برخی از مردم در سن 40 سالگی تازه به فکر آوردن فرزند میفتند و هب یک فرزند قناعت می‌کنند در صورتی که در گذشته چنین چیزی نبود و در همان اول زندگی فرزند وارد زندگی افراد می‌شد. 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگرمشکل مسکن و شغل درآمد جوانان برطرف شود می‌توان آنها را به تشکیل خانواده و فرزند آوری ترغیب کرد، به همین خاطر همه نهادهای ذیربط وظایف بایستی وظایف خود را به درستی انجام دهند و طلاب نیزبه تبلیغ موضوع بپردازند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع دیر فرزندآوری در ایران اسلامی تبدیل به یک فرهنگ شده و حتی آن دسته از جوانانی که در سن بالا ازدواج کردند نیز تمایلی به داشتن فرزند در همان ابتدای ازدواجشان ندارند و در نهایت زمانی بچه‌دار می‌شوند که سنشان بالا رفته و دیگر اقدام به فرزند آوری مجدد نمی‌کنند. 
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.