باقرصاد خبر داد:

پیش بینی 9 پارکینگ در 20 پهنه / اختصاص 11 نقطه به ایستگاه های صلواتی

قائم مقام معاونت خدمات شهری با اشاره به این که اطراف حرم امام(ره) به 20 پهنه تقسیم شده است، گفت:این 20 پهنه در اختیار مناطق 20گانه شهرداری تهران قرار گرفته است و منطقه 19 به طور خاص به پهنه اتوبان های منتهی به بهشت زهرا(س) در اختیار دارد و 19 منطقه دیگر پهنه حرم و اطراف حرم حضرت امام(ره) را برعهده دارند.ضمن این که 9 پارکینگ نیز در این 20 پهنه پیش بینی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که امسال شهرداران مناطق به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت امام(ره) و مسوول ستاد منطقه خود پهنه ها را تحویل گرفتند،گفت:در مجموع در 11 نقطه ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی احداث می شود که این ایستگاه ها متعلق به مناطق 2،21،13،16،6،8،5،9،10،18،22 است.

باقرصاد در ادامه افزود:6 ایستگاه  فرهنگی نیز در 6 پهنه  در این ایام برپا و به 300غرفه تقسیم می شود که محصولات فرهنگی را به مردم ارائه می دهد و کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی شهرداری تهران نیز بسته ها و محصولات فرهنگی را درغرفه ها به زوار ارائه می دهد.ضمن این که مراکز فرهنگی شهر تهران همانند برج میلاد نیز جهت امور فرهنگی توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اختیار کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) قرار دارد.

وی با اشاره به این که تبلیغات محیطی در اطراف حرم حضرت امام ،سطح بهشت زهرا(س)،بزرگراه ها و داخل شهر برای روز 13 خردادماه که مصادف است با میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و روز 14خرداد که مصادف است با بزرگداشت حضرت امام(ره) در دو وجه پیش بینی شده است،تصریح کرد:شهر تهران برای این دو امر مهم آماده و میزبان مهمانان حضرت امام(ره) است.ضمن این که روز 15 خردادماه نیز مراسم گرامیداشت شهدای 15 خرداد توسط شهرداری منطقه 15 برگزار خواهد شد.

به گفته باقرصاد منطقه یک شهرداری تهران مسوولیت پهنه جماران را جهت پذیرایی و استقبال از میهمانان و زوار حضرت امام برعهده دارد و منطقه 20 شهرداری تهران نیز مسوولیت پهنه حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی واقع در شهرری  جهت پذیرایی از مسافرین مهمانان حضرت امام بر عهده دارد.

رئیس ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در شهرداری تهران در خصوص تدابیر ترافیکی و حمل و نقل عمومی برای تسهیل در رفت وآمد زوار به حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت:شرکت اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی با تمام ظرفیت در اختیار زوار حضرت امام تا پایان مراسم  هستند.ضمن این که مترو و اتوبوسرانی از ساعت 12 روز  13 خردادماه تا پایان مراسم به صورت رایگان خدمات رسانی می کنند.

باقرصاد با اعلام این که سازمان بهشت زهرا (س) جهت پذیرایی از زوار حرم امام(ره) و مراجعین به بهشت زهرا(س) آمادگی کامل در تمامی بخش ها دارد گفت: تدابیر لازم برای نظافت محدوده داخل رینگ 400 و بیرون رینگ 400 اندیشیده شده است.

وی به حضور شرکت شهر سالم و اورژانس شهر تهران اشاره کرد و گفت:همانند سال های گذشته شهرداری تهران در کنار اورژانس تهران، بیشترین امکانات را اعم از پزشک، لوازم پزشکی، دارو و امکانات مورد نیاز در اختیار زوار حضرت امام(ره) هستند و به ارائه خدمات خواهند پرداخت و ایستگاه اورژانس شرکت شهر سالم شهرداری تهران در 500 متر از بعدازظهر روز 13 خرداد تا عصر روز 14 خردادماه فعال است.

باقرصاد یادآور شد: البته امسال سازمان انتقال خون هم در کنار اورژانس شهرداری تهران برای خون گیری از شهروندان  مستقر و همچنین تعدادی آمبولانس،ماشین آلات آتش نشانی و خدمات ایمنی و...در این ایام در بهشت زهرا(س) و اطراف حرم مطهر مستقر هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار