حجت الاسلام بی آزارتهرانی:

متأسفانه بعضی گریه ها باندی شده است/ ذکری از آیت الله بهجت برای هر صبح

این آمدن ها و رفتن ها عادت نباشد بلکه عبادت باشد. حرف هایی که می زنیم باور باشد و این باور انسان را به اوج می رساند...

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛در ادامه نکاتی از سخنان حجت الاسلام بی آزار تهرانی در مراسم میلاد امام حسین(ع) را بخوانید؛

_زمانی که امام حسین(ع) به دنیا آمدند به حضرت علی فرمودند که دستاورد و ره آورد همه انبیا با آمدن سیدالشهدا ضمانت شد و هدف خلقت خدا تضمین شد و خیال همه ملائکه راحت شد. پیامبر فرمودند که حسین بازوی حفظ دین خداست.

_ محافظت از ناموس کردگار و دین خدا وجود نازنین سیدالشهدا می باشد. حسین نور خلقت خدا می باشد. در زیارت عاشورا می خوانیم وتر الموتور که به معنای دردانه و یکی یکدانه خلقت خدا می باشد. این را همه انبیا و ائمه می گویند.

_ امیرالمؤمنین به امام حسین می فرماید که حسین جان خدا تو را الگوی ازلی خودش قرار داد. کسی در این عالم نیامد و برود مگر نگاهش به سوی تو باشد و متوسل به تو به عنوان اسوه تامه باشد.حسین برای همه خوبان عالم اسوه است. کسی از جمع پاک انبیاء  الا برای توسل به حسین نیامد.

_ مسجدی ها کارشان خطرناک تر است و شیطان برای ایشان زنجیر در دست دارد. کسی ایمان که ناب پیدا کند و به نور حق نائل شود شیطان نمی تواند او را بزند. شیطان سابقه تاریخی دارد که کسی جز مخلصین حریفش نیست. مخلصین هم کسانی هستند که با حسین بن علی گره خورده اند یعنی حسینی هستند.

_ امام حسین خالصةلله است. کسی است که قابل توصیف نمی باشد. اگر زلفت با امام حسین گره خورد شیطان حریفت نمی شود. بیچارگی در خانه امام حسین به تو عزت می دهد. آقا اباعبدالله الحسین مظهر نور هستند و کسی با نور حسین آبرومند دنیا و آخرت شد شیطان که مظهر نار است حریفش نمی شود.

_ به میزانی که شیطان و جنودش کارش رونق گرفته و می خواهند که جلوی صالحین را بگیرند. به همان میزان هم عظمت آقا اباعبدالله بیشتر و بیشتر می شود. در همان بلادی که علیه فاطمه و علی و اولادش توطئه می کنند یک روز را به نام روز حسین دارند و دسته های عزادارای برای محرم راه می اندازند.

_ برای امام حسین باید اشک ریخت. هیچ چیز در این عالم مزه اش مانند گدایی و اشک برای امام حسین نیست. خود را با گریه بر حسین بیمه کنید.

_اگر می خواهیم ماندگار شویم باید خالص تر شویم. الان متأسفانه بعضی گریه ها باندی شده است. این گریه ها بو گرفته که ایمان ها هم بو گرفته است و کمرنگ شده است. به میزانی که به این خالصةلله متصل شوید قمیتی می شوید. چون حسین نور است باید این جا محرم شوید.

_ باید به خدا بگوییم که ما را با رحمتت حفظ کن. رحمت خدا حسین است. خداوندا من را با حسین بیمه کن. هیچ کس مانند شیطان تجربه عبادت ندارد. پس مراقب شیطان باشید.

_این آمدن ها و رفتن ها عادت نباشد بلکه عبادت باشد. حرف هایی که می زنیم باور باشد و این باور انسان را به اوج می رساند. امضای آخر همه دست امیرالمؤمنین می باشد.

_ خیلی باید در این روزگار آخرالزمانی ترسید. دل خوش نکنیم . صبح ها خود را بیمه کنیم.آیت الله بهجت می فرمود هر روز قبل از خروج از منزل علاوه بر آدابی که وارد است و انجام می دهید ولی این ذکر را بگویید که این معجزه می کند (اللهم اجعنی فی درعک حصینه التی تجعل فیها من ترید )و (اللهم اجعنی فی درئک حصینه التی تجعل فیها من تشاء).

_ درع حصینه که باب نجات است همین خیمه های امام حسین است. امام حسین دو جا به انسان نگاه می کند یکی زائر آقا امام حسین و دیگری جلسات توسل و روضه و گریه است. غنیمت بشمارید و قدر بدانید. طوری زیر این خیمه بیاییم که آقا ردمان نکند.
منبع:عقیق

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار