نعمتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

تاکید بر کتابت و نگارش توافق نهایی در جلسه غیر علنی/ سوالات چهار نماینده از ظریف و عراقچی

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی ظریف و عراقچی با نمایندگان مجلس گفت: در این جلسه بر نگارش و کتابت توافق نهایی در مجلس تاکید شد.

تاکید بر کتابت و نگارش توافق نهایی در جلسه غیر علنی/ سوالات چهار نماینده از ظریف و عراقچیبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران "بهروز نعمتی"، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه سوم خرداد ماه در تشریح جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده گفت:‌ یکی از موضوعات مهم در این جلسه بحث کتابت و نگارش توافق نهایی بود که آنچه مورد توافق ایران و گروه 1+5 در مذاکرات قرار می‌گیرد باید در مجلس به نگارش دربیاید. 

نعمتی با اشاره به اینکه عراقچی گزارشات مبسوطی را درباره کتابت و نگارش توافق در مجلس ارائه کرد افزود: همچنین وی به دغدغه‌های مقام معظم رهبر ی و مردم در مذاکرات هسته ای اشاره داشت و در مجموع گزارشات خوبی به مجلس ارائه شد. 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه به دغدغه‌های تیم مذاکره کننده درباره بازرسی‌ها موضوع بازرسی‌های آژانس تحت پذیرش پروتکل الحاقی گفت: بازرسی ها تنها در چارچوب پروتکل خواهد بود و ما اجازه نخواهیم داد که آژانس از هر مکانی بازدید کند. 

نعمتی در ادامه گفت: در این جلسه همچنین به موضوع غنی سازی و به رسمیت شناختن غنی سازی ایران در جهان موارد مطرح شد. 

وی در ادامه با اشاره به سوالات چهار نماینده از تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جلسه فوق گفت: نحوه برداشتن تحریم‌ها، مباحث مربوط به بازرسی‌ها و فعالیت‌های فردو و نحوه ادامه فعالیت در مباحث هسته‌ای از جمله سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان به تیم مذاکره کننده بود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد:‌ حتی در این جلسه یکی از نمایندگان درباره اظهارات ضد نقیض طرف غربی در جمع مذاکرات تذکراتی را به تیم مذاکره کننده داشت که بنده معتقدم طرف غربی همیشه اظهارات ضد نقیضی داشته و از سیاست چماق و هویج در جریان مذاکرات استفاده کرده است.

نعمتی در ادامه با اشاره به ارزیابی خود از جلسه غیر علنی ظریف و عراقچی با نمایندگان مجلس اظهار داشت: مجلس به عنوان دستگاه ناظر باید از نحوه مذاکرات اطلاعات کافی را داشته باشد. 

وی افزود:‌ این گونه جلسات می‌تواند همواره کمکی در جهت اهداف تیم مذاکره کننده در مذاکرات مد نظر قرار گیرد چرا که این جلسات می‌تواند خواسته‌های نمایندگان مردم را به گوش تیم مذاکره کننده برساند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مجلس ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار