استاندار تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

تامین و تصفیه آب شرب استان تهران در دستور کار سفر استانی دولت

استاندار تهران گفت: کلیدی‌ترین بحث در سفر استانی رئیس‌جمهور مسئله تصفیه آب و فاضلاب شهرستان‌های تهران است.

سید حسین هاشمی استاندار تهران ، در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر ریاست جمهوری به شهرستان‌های ملارد ، شهر قدس و شهریار اظهار کرد: در راستای جلسه شورای برنامه ریزی شهرستانهای استان  تهران که هفته گذشته برگزار شد، مسئله فرونشست آبهای زیرزمینی یکی از مهمترین مسائلی استانی است که دلیل آن مصرف بی‌رویه مردم از این آب‌ها است. 

وی افزود: یکی از مباحث مهم رئیس جمهور در سفر استانی خود نیز مسئله پساب‌ها است و چون سفر ایشان مربوط به چند شهرستان استان تهران است، دولت در خصوص تامین آب استان تهران از لحاظ کمی و کیفی تصمیماتی را می گیرد. 

استاندار تهران با بیان اینکه کلیدی ترین بحث این سفر استانی مسئله تصفیه آب و فاضلاب استان تهران است تصریح کرد: قرار است مذاکراتی را با تیم دولت در خصوص این بحث داشته باشیم و این امر در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم از آب تصفیه شده در کشاورزی و صنعت استفاده کنیم. 

هاشمی در ادامه عنوان کرد: بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب فاضلاب در تهران وجود دارد که این رقم بالا است و امیدوارم با این حرکت منطقی و درست که آغاز شده هم بخش کشاورزی و هم بخش صنعت نیازهای خود را تامین کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی، در شهرستان‌های تهران به کشت برنج و صیفی‌جات می پردازند گفت: ما در سال 92 اعلام کردیم که این افراد به دنبال نوع کشتی بروند که آب کمی مصرف کنند و الگوی کشت خود را با مصرف آب کم و پرهیز از استفاده آب‌های آلوده در پیش گیرند که در این امر توانستیم بالای 95 درصد اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم و امسال نیز همین کیاست ادامه دارد. 

استاندار تهران در پایان گفت: امیدوارم با سیاست‌های وزارت جهاد و کشاورزی گونه و کشت با آب کمتر صورت گیرد که هم درآمدی برای این افراد کسب شود و هم کشاورزی آنها ادامه یابد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار