اردبیل میزبان همایش مناظرات امام رضا(ع)

دبیر همایش سراسری، علمی ـ پژوهشی مناظرات رضوی از برگزاری این همایش همزمان با دهه کرامت با حضور محققان کشور در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛سید ناصر اسحاقی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: این استان برای نخستین بار میزبانی همایش ملی علمی ـ پژوهشی مناظرات رضوی از سری برنامه های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امم رضا(ع) را بر عهده گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود:این استان چند دوره میزبانی جشنواره چاووشی خوانی رضوی را بر عهده داشت و امسال و در دوره سیزدهم جشنواره امام رضا(ع) میزبان محققان و پژوهشگران کشور در زمینه مناظرات امام رضا(ع) است.

وی از تشکیل اتاق فکر این همایش  خبر داد و تصریح کرد: جلسات اتاق فکر همایش مناظرات رضوی در روزهای چهارشنبه هر هفته که متعلق به امام رضا(ع) است، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 7 نفر که در میان آنها اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه نیز حضور دارند اعضای اتاق فکر همایش مناظرات رضوی را تشکیل می دهند،اظهار داشت: در نشست های هفتگی این اتاق فکر از حضور حوزویان و دانشگاهیان و صاحب نظران در کناراعضای اتاق فکر، جهت برنامه ریزی و اقدامات موثردر همایش استفاده می شود.

اسحاقی همچنین از برگزاری کنگره امام زاده صالح(ع)(برادر امام رضا(ع)، در اردبیل خبر داد و گفت: از جمله اهداف ما در برگزاری این کنگره سراسری، معرفی کامل چهره نورانی امام زاده صالح(ع) و زندگی ایشان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از پژوهشگران کشور خواست در زمان باقی مانده با مراجعه به سایت همایش مناظرات رضوی و دریافت فراخوان نسبت به ارسال مقالات خود اقدام کنند.

 یادآوری می شود؛سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود.

 مراسم افتتاحیه این جشنواره هم زمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌هی این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌: 9-05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

برچسب ها: منظرات ، امام رضا ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.