ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

انفجار انتحاری در مسجد شیعیان قطیف، آتشی است که به سادگی سرد نمی‌شود

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: تهاجم نظامی به مردم مظلوم یمن، حمله تروریستی به مسجد امام‌علی(ع) در منطقه قطیف و به جوش آوردن صبر مسلمانان برای آل سعود عواقب خطرناکی خواهد داشت و این آتش به سادگی سرد نخواهد شد.

"حمیدرضا ترقی" معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به حمله تروریستی انتحاری به مسجد امام علی(ع) در منطقه قطیف عربستان اظهار داشت: این اقدام که مشخص شده به دستور سران آل سعود صورت گرفته است، قطعا موجب شورش و طغیان مردم عربستان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: عربستان در حال حاضر در معرض تلافی جنایاتش نسبت به مردم یمن است و با اقدام اخیر در مسجد شیعیان و به جوش آوردن صبر مسلمانان باید منتظر عواقب ناگواری باشد چرا که آتش روشن‌شده به سادگی‌ها سرد نمی‌شود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پی حمله انتحاری روز جمعه به یک مسجد شیعیان در منطقه قطیف در استان الشرقیه در عربستان سعودی، 21 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

گروهگ تروریستی داعش در بیانیه‌ای که در یکی از پایگاه‌های اینترنتی وابسته به گروه‌های تروریستی جهادی منتشر شد، اعلام کرد که مسئولیت انفجار انتحاری که روز جمعه یک مسجد شیعیان را در شهرک "القدیح" در منطقه قطیف در شرق عربستان هدف قرار داد بر عهده می‌گیرد.

همچنین در حالی که وزارت کشور عربستان اعلام کرده تمام کسانی که در این جنایت دست داشته‌اند، تحت پیگرد قرار داده و آنها را بازداشت و تحویل دستگاه قضایی می‌دهد، احمد دستمالچیان کاردار پیشین ایران در عربستان معتقد است که داعش این حمله تروریستی را با حمایت خود عربستان انجام داده است. 

وی گفت: طبق اسنادی که منتشر شده است، گروه تروریستی داعش توسط تعدادی از متمولان سعودی و بخش‌های دولتی عربستان مورد حمایت لجستیکی، مالی و امنیتی قرار دارد و این چیزی نیست که از دید جهانیان پنهان مانده باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار