گزارش/

پس لرزه‌های جلسه غیر علنی بهارستان در صفحات اینستاگرام+ تصاویر

حاشیه‌های حضور وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در جلسه غیر علنی امروز بهارستان واکنش‌های جالبی در صفحات اجتماعی داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ سیصد و بیست و چهارمین جلسه مجلس نهم از ساعت 8 صبح امروز (یکشنبه، 3 خرداد) به صورت غیرعلنی آغاز شد.

طبق برنامه اعلام شده قبلی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در این جلسه حضور یافتند تا توضیحاتی درباره مذاکرات به نمایندگان ارائه کنند.

در این جلسه ابتدا ظریف و سپس عراقچی توضیحاتی ارائه کرده و برخی نمایندگان نیز نظرات خود را مطرح کردند.

جلسه غیرعلنی مجلس با مهمانان هسته‌ای ساعت 10 به پایان رسید و خبرنگاران اجازه یافتند در صحن علنی حضور داشته باشند.

نخستین صحنه‌ای که خبرنگاران در بدو ورود به صحن مشاهده کردند، مشاجره تند و فریادهای مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران بر سر وزیر امور خارجه بود. 

کوچک‌زاده مقابل ظریف و روبروی جایگاه ناطقان ایستاده بود و فریاد می‌زد.

البته حمید رسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حواشی جلسه غیرعلنی امروز بهارستان و درگیری لفظی بین ظریف و کوچک‌زاده گفت: مشاجره به آن معنی نبوده و طبیعی است که بحثی بین آن‌ها در مورد مذاکرات هسته‌ای رخ داده و هر طرف صحبت خود را کرده‌ است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: ممکن است گاهی اوقات در مورد مباحث حساس و مهم بحث بین دو طرف جدی شود و هر طرف هم روی مبانی و حرف‌های خود تکیه و تاکید کنند و الا نمی‌شود اسمش را مشاجره گذاشت.

وی ادامه داد: کوچک‌زاده صحبتش این بود که جزییات مذاکرات هسته‌ای باید در اختیار مردم قرار گیرد چون اگر مردم ندانند ممکن است تبعاتی داشته باشد و یک مقدار برای مردم سخت خواهد بود.

رسایی در پایان خاطر نشان کرد: ظریف هم می‌گفت که جزییات مذاکرات را گفته‌ام و خواهم گفت و نباید ما را به این متهم کنید که داریم در حق مردم کوتاهی می‌کنیم. 

اما قائله به صحن مجلس شورای اسلامی ختم نشد و واکنش های جالبی را از سوی سید عباس عراقچی، مهدی کوچک‌زاده و حمید رسایی در صفحات اینستاگرامی‌شان مشاهده کردیم.

"سیدعباس عراقچی" مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در صفحه شخصی اینستاگرام خود تصویری را تحت عنوان پذیرش بازرسی از مراکز نظامی را منتشر کرد و واکنش جالبی به آن نشان داد که تصاویر آن را در زیر مشاهاده می‌کنید.


پس لرزه‌های جلسه غیر علنی بهارستان در صفحات اینستاگرامی!!!


همچنین «مهدی کوچک زاده» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در اینستاگرام خود نوشت: «تا کی می‌توان چهره واقعی افراد را از دید مردم پنهان کرد؟ تا کی‌ می‌توان همکاری‌های موجود در دولت را (به خصوص در بحث مذاکرات) با حاشیه سازی و جنجال رسانه‌ای پنهان کرد؟ چه طور می‌توان فریادهای دیگران را به آوازخوانی بلبل تشبیه کرد؟ آیا زمان آن نرسیده تا پرده از واقعیت‌ها برداریم و مردم را امین‌تر از غربی‌ها بدانیم؟».

در جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور آقایان ظریف و عراقچی برای تشریح روند مذاکرات برگزار شد، باز شاهد حاشیه سازی دوستانی بودیم که میانه ای با واقعیت ندارند و در حالی که در پایان جلسه نمایندگان ملت برای توضیحات بیشتر با آقای ظریف صحبت می‌کردند متاسفانه آقای ظریف با صدای بلند و لحنی تند شروع به توجیه کارهای خود کرد. این در حالی بود که وقتی نوبت به بنده و دیگر دوستان رسید، خبرنگاران وارد صحن مجلس شدند و تنها بازتابشان از صحبت‌های نمایندگان با آقای وزیر حاشیه سازی و بزرگ نمایی صحبت‌های نمایندگان جهت افزایش بازدید سایت هایشان بود حال باید پرسید تا کی می‌توان با تخریب دیگران و بد جلوه دادن چهره آنان، واقعیت را از دید مردم فهیم و ملت بزرگ ایران اسلامی پنهان کرد؟ 


پس لرزه‌های جلسه غیر علنی بهارستان در صفحات اینستاگرامی!!!



«حمید رسایی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عکسی از سوالی که از وزیر امور خارجه کشورمان پرسیده است را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

وی با انتشار تصویر زیر نوشت: جلسه غیر علنی امروز صبح با حضور آقای ظریف و عراقچی درباره مذاکرات اخیر هسته ای برگزار شد. در مجموع با توجه به بیانات اخیر رهبر انقلاب و مطالبه جدی نمایندگان، این جلسه نسبت به جلسات قبل، از شفافیت بیشتری برخوردار بود که طبعا امکان بیان علنی آنچه گفتند نیست.

پس لرزه‌های جلسه غیر علنی بهارستان در صفحات اینستاگرامی!!!

اما در باره آنچه "نگفتند" که می توان سخن گفت. از جمله چیزهایی که آقای ظریف و عراقچی نگفتند، پاسخ به چند سوال بود. از جمله یکی از سوالات بنده محتوایی بود که روی این برگه (تصویر ضمیمه) نوشتم و تحویل آقای ظریف دادم.


همچنین "پرویز اسماعیلی" معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری هم در یادداشتی با عنوان" فریاد" به رفتار مهدی کوچک‌زاده در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.



پس لرزه‌های جلسه غیر علنی بهارستان در صفحات اینستاگرام


پس لرزه‌های جلسه غیر علنی بهارستان در صفحات اینستاگرام

متن این یادداشت کوتاه که در صفحه اینستاگرام پرویز اسماعیلی منشر شده به این شرح است:

1. امام خمینی رحمت الله علیه: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

2. رهبر معظم انقلاب: هیچ کس نباید مذاکره کنندگان را سازش کار بداند و یا مورد تضعیف و توهین قرار دهد (92/8/12). اطمینان داریم تیم مذاکره کننده اجازه دست اندازی به حقوق ملت را نمی دهند (93/4/16). مذاکره کنندگان ما حقا و انصافا، و با منطق ایستادگی می‌کنند (93/9/6). و...

3. جان کری: در طول خدمتم تنها دیپلماتی که در مذاکرات سر من بارها داد کشیده، جواد ظریف است. به او گفتم در طول عمرم هیچ فردی اینگونه سرم فریاد نکشیده و مرا اینگونه متهم به سوء نیت و بی اعتمادی نکرده بود.

4. آقای کوچک‌زاده جانباز دفاع مقدس و انسان دلسوزی است. ان شاالله هدفش از اینگونه سخن گفتن با "فرزند انقلاب" این است که او این حرارت و فریاد را در دور بعدی مذاکرات بیشتر به طرف آمریکایی منتقل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
من نمیدونم این اقا چطور به تمام اتفاقات اعتراض دارن خب چطور رهبر معظم انقلاب اعتراضی ندارن و گفتن نباید به مذاکره کنندگان توهینی بشه میخوام بدونم دولت قبلی این اعتراضات رو داشت یا فقط به این دولت اعتراض میکنه؟اخه موقعی این کشور اینقد مقام والا تر داره و اعتراض نمیکنن چرا شما اعتراض میکنین؟ به جای این حرفا به مشکلات مردم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
هر کی که داد زده اشتباه بوده چرا به جای داد زدن به سر هم به فکر مردم نیستید.
Iran (Islamic Republic of)
mostaf
۰۷:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
برای این مجلس متاسفمخدا یا کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
اصلا اقای ظریف داد زده که زده میخای بهش توهین کنن چیزی نگه خودتون بودید داد نمیزدید ؟اونوقت از دکتر ظریف که جلوی کری ذلت قبول نمیکنه وسر وقتش داد هم میزنه میخاید ساکت باشه وهیچی نگه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ترنم
۲۲:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
خدایا کشور داره به کجا می ره.
کجان اونایی که از نژاد آرایی حرف می زدن ولی الان سکوت کردن
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۱:۰۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
فریادتاتون سر کری بزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
مهم نیست کی داد زده مهم اینه کی تخلف کرده
مهم اینه چه کسانی چه نقشه هایی کشیدن برامون
مهم اینه باید حواسمونو خیلی بیشتر جمع کنیم
مهم اینه بفهیم آمریکا دوست ما نبوده ودوست ماهم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
بهتره که کوچکترها دهانشان را ببندند تا بزرگان آنچه را که به نفع این ملت و اقتصاد و رفاه این مردم هست را انجام دهند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
احترام و تکریم به افراد بزرگ نظام مقدس ما از اولویت های ما باید باشد
Iran (Islamic Republic of)
بالنده
۰۸:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
فریادهای خودی بهتر است از پشیمانی بعدی ویا شرمندگی جلو شهدا وملت و در نهایت خوشحالی دشمن
Iran (Islamic Republic of)
azim
۰۷:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
برو فیلمش رو ببین بعد ببین کی داد زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
آری تا کی باید چهره برخی را برای مردم شفاف نکرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۳:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
سلام
من برای آقای ظریف و عباس عراقچی متاسفم
عباس عراقچی میگوید بازرسی مدیریت شده اس
Iran (Islamic Republic of)
رضابسطامی
۲۲:۳۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
فقط این وسط منافع ملی درگیر جناح بازی و گروکشی نشود. انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
بنزین شد 1000 تومان آقای کوچک زاده تو داخل کشور مردم را دریاب بقیش حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
بنده بعنوان یک ایرانی غیرتمند خواستار استیضاح وزیر خارجه توسط مجلس انقلابی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
پا رو حیثیت ایران نزارین
آخرین اخبار