ليبرمن:

اعراب پشت درهای بسته درباره ایران مثل ما حرف می زنند

آویگدور لیبرمن وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل باید با اعراب علیه ایران متحد شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت،لیبرمن گفت:من بارها تلاش کردم که به وزرای خارجه در سراسر جهان اعلام کنم بهترین چیزی که آنها می توانند از طریق آن به پیشرفت صلح در خاورمیانه کمک کنند این است که ما را فراموش کنند زیرا تمامی پیشنهادها و ایده های آنها چیزی به جز ویرانی به همراه نداشته است.در امور ما دخالت نکنید زیرا ما می توانیم در تعامل با عربستان سعودی؛مصر و کشورهای عرب حاشیه خلیج(فارس) بر ضد ایران تعامل کنیم. ما با تعامل با هم می توانیم جهان را تغییر دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که در دیدارهای محرمانه در اروپا با مقامات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آنها چه مسائلی را مطرح کرده اند،گفت: زمانی که شما با آنها در پشت درهای بسته دیدار می کنید آنها همانند ما سخن می گویند. اخیرا زمانی که آنها با رئیس جمهور اوباما هم دیداری داشتند همانند ما درباره ایران گفتگو کردند.در حال حاضر شکاف کمی بین ما و آنها وجود دارد.آنها باید روزی از این مرز عبور کنند و از مذاکرات مخفیانه با ما به طرف روابط رو در رو و عادی رو بیاورند. هنوز راهی پیش رو وجود دارد که باید طی شود.من پیشرفت هایی را که تاکنون داشته ایم بی ارزش نمی کنم.رسیدن به این وضع زمان اندکی می برد اما در پایان ما به آنجا خواهیم رسید.این تنها به خاطر ما نیست بلکه به خاطر منافع خودشان است.آنها آنچه را هم اکنون در لیبی؛سوریه و یمن می گذرد به خوبی مشاهده می کنند. چاقو بر روی گلوی آنها قرار دارد.آنها همچنین چگونگی تعامل با آمریکا را ارزیابی می کنند.اگر کشورهای میانه رو جهان عرب خواهان نجات از وضع موجود هستند باید بجنگند و حملات هوایی کافی نیست.آنها به حضور در میادین جنگ نیازمندند.
لیبرمن درباره موضع آمریکا در قبال مذاکرات سازش گفت:در سال گذشته آمریکایی ها در این زمینه غیرفعال بوده اند. اگر توجهی به جان کری داشته باشید وی از ابتدای حضورش در مقام وزارت خارجه آمریکا بارها از اسرائیل دیدن کرد اما به این نتیجه رسید که نتوانسته است به موفقیتی برسد.

برچسب ها: لیبرمن ، اسرائیل ، ایران ، اعراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار