آیا کلیک خور سایت شما هم دروغین است؟

امروزه کلیک کردن برای بعضی‌ها به یک حرکت غیر ارادی و عادت تبدیل شده، به‌طوری که شاید خیلی از افراد خواسته یا نا‌خواسته باعث کلیک خوردن یک مطلب یا صفحه در اینترنت شوند و یا بدون اینکه متوجه شوند یک دفعه می‌بینند چندین صفحه متوالی را باز کرده و پیش رفته‌اند.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ در دنیای مجازی این روزها کلیک‌ها برای مدیران سایت‌ها بسیار حائز اهمیت است، سایتی با نام الکسا که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون است و در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد و امروزه به عنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود که کار اصلی آن دادن امتیاز به سایت‌ها و رده‌بندی آنها است.

اهمیت کلیک خوردن سایت ها 
  
زمانی که سایت یا صفحه‌ای کلیک‌های بی‌شمار می‌خورد در سایت الکسا و جدول‌بندی آن در رده‌های بالای جدول جای می گیرد اما واقعا قرار گیری در اولین رتبه‌های این جدول چه سودی دارد؟

در همین راستا نراقی، کارشناس آی‌تی در گفتگو با خبرنگار سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران گفت: قرارگیری در رده‌های بالای جدول الکسا باعث می‌شود این سایت‌ها درآمد‌زایی بیشتری داشته باشند زیرا تولید کنند‌گان مختلف برای تبلیغات خود به آنها مراجعه خواهند کرد.


کلیک خود های دروغین/آیا کلیک خور سایت شما هم دروغین است؟


وی افزود: افرادی که به دنبال افزایش کلیک خور سایت خود هستند به دو گروه تقسیم می شوند گروه اول همان گونه که مطرح شد افرادی هستند که به دنبال درآمد زایی می باشند و گروه دوم مختص افرادی است که به دنبال کسب شهرت هستند.اما باید دید می توان این دو گروه را با هم گره زد؟زیرا قصد این افراد پس از کسب شهرت کافی و معروف کردن نام سایت خود در جامعه مجازی درآمد زایی از راه دریافت تبلیغات است.

فرصت طلبان کلیک خور!
حتما شما هم تبلیغاتی با عناوینی مانند:"برای افزایش کلیک خور سایت خود به ما مراجعه کنید،افزایش کلیک خور سایت شما در چند روز" و یا مشابه این عنوان های مواجه شده اید؟باید بگوییم در دنیای مجازی نیز مانند هرجای دیگری فرصت طلب هایی هستند که به دنبال سوء استفاده و درآمد زایی از راه های غیر قانونی باشند.

نراقی عنوان کرد:افراد سودجور در پی کلیک خور های دروغین خود و افزایش موقتی رتبه خود در الکسا دست به تبلیغاتی در خصوص افزایش کلیک خور سایت برای کابران بدون اطلاع زده و درآمد قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند.

پاپ آپ خوب یا بد؟

 یکی از راه های افزایش کلیک خور سایت ها استفاده از طریق پاپ آپ ها یا همان تبلیغات های شناور است که به صورت جداگانه در یک پنجره جدید مرورگر باز می شوند.همه افرادی که با دنیای مجازی در ارتباط هستند حداقل چندین بار شاهد باز شدن ناخواسته این پنجره ها بوده اند. پنجره های تبلیغاتی کلافه کننده که موجب افزایش کلیک خور سایتها می شوند و کارشناسان و مهندسان دنیای مجازی از این کلیک خورها با نام کلیک خورهای دروغین یاد می کنند.

نراقی با بیان اینکه هیچگونه نظارتی روی این نوع تبلیغات در سایت ها وجود ندارد گفت:به همین دلیل است که افراد سودجو از نبود نظارت سوء استفاده  کرده و برای خود درآمدزایی می کنند،این بی نظارتی تا حدی است که گاهی در این صفحات شاهد تبیلغ با مضامینی غیر اخلاقی هستیم.

تنبیه سایت های متخلف توسط الکسا

وی تصریح کرد:افزایش کلیک خور سایت ها به وسیله پاپ آپ راهی موقت است،چراکه موتور جستجوگر الکسا سایت های متخلف را شناسایی کرده و آنها را به رده های پایین جدول خود ارسال می کند و یا گاهی اقدام به حذف این سایت ها می کند.


کلیک خود های دروغین/آیا کلیک خور سایت شما هم دروغین است؟



نراقی افزود: این تغییر ناگهانی در لیست الکسا باعث بی اعتمادی تولید کننده ها و تجار می شود چراکه آنها ابتدا با توجه به جدول الکسا محصول خود را در سایتی قرار داده اند که در رتبه های اول این سایت جای گرفته بود اما با مشخص شدن دروغین بودن این کلیک خورها،بی اعتمادی در آنها به وجود می آید و دیگر وارد دنیای مجازی نمی شوند.

مشکلات پاپ آپ ها 

این تبلیغات چون به صورت نا خواسته روی صفحه ظاهرمی شوند ممکن است دارای تصاویر یا تبلیغاتی آزر دهنده باشند و به دلیل بی موقع ظاهر شدن بر روی صفحه  بار روانی بدی همچون عصیانبت روی کاربران می گذارند.

همچنین به علت تعدد باز شدن پنجره سیستم کاربر هنگ می کند و گاهی پس از باز شدن تعداد بیشماری از این صفحات کاربر از جستجو درباره موضوع مد نظر خود منصرف می شود.


گزارش:حدیث حدادی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۱۵ دی ۱۳۹۴
من خودموومنم