کرمانشاه؛

روستای کندوله بیش از هزار سال است که پابرجاست

کندوله یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان کرمانشاه است که این ده مرکز حکومت الدوله و جایگاه شاهزادگان ساسانی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ روستای کندوله یکی از روستاهای توابع بخش دینور شهرستان صحنه است که در 62 کیلومتری شهر صحنه و 80 کیلومتری مرکز استان کرمانشاه قرار دارد.

کوه «کوله بزرگ» و «دره قلعه» در شمال روستا، کوه «پیر آفتاب» در جنوب و کوه «16تپه» در جنوب آن واقع شده است، به همین خاطر دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی است.

قدمت بناهای این روستا به آل بویه نسبت داده می شود و امامزاده پیرافته، قلعه مروان و برخی دیگر از آثار برجای مانده، نشانه قدمت تاریخی این روستاست.

قلعه مروان بر بالای کوه «دره قه لا» در شمال شرقی کندوله واقع شده و مردم کندوله معتقدند که این قلعه محل پنهان شدن مروان خلیفه اموی بوده است.

روستای کندوله در کوهپایه قرار دارد و تاکستان‌های زیبا و زیاد آن در تابستان زیبایی خاصی به آن داده است. این باغات در دامنه کوه بصورت پلکانی است و بر زیبایی آن می‌افزاید.

قالی و صنعت قالی‌بافی با طرح های بومی برگرفته از طرح های کردی و طرحه‌ای غیربومی مهم‌ترین صنایع دستی مردم این روستا‌ست که ارزش صادراتی دارند.

این روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه در نوروز 94 مملو از گردشگران و مسافرین نوروزی بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.