رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران اعلام کرد:

انتقاد از چگونگی پیشگیری و درمان سرطان‌ها در کشور

رییس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران ضمن تاکید بر اینکه لازم است پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان معده مدنظر قرار گیرد، گفت: گایدلاین ( راهنمای بالینی) سرطان معده از لحاظ تشخیص و درمان تدوین و به وزارت بهداشت و نهاد ریاست جمهوری جهت ابلاغ به مراجع مربوطه ارسال شده است.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران دکتر محمدرضا قوام نصیری با بیان اینکه انجمن کلینیکال آنکولوژی هر ساله در کنگره سراسری جامعه جراحان حضور دارد و امسال نیز در این کنگره که از 26 اردیبهشت آغاز شده، موضوعات متنوع این حوزه را انتخاب و به بحث و بررسی گذاشته، اظهار کرد: مواردی چون سرطان‌های دستگاه ادراری تناسلی زنان و مردان، سرطان‌های دستگاه گوارش، سرطان‌های سروگردن و دیگر سرطان‌های شایع از این جمله هستند.

وی درباره سرطان‌های دستگاه گوارش گفت: متاسفانه سرطان‌های دستگاه گوارش در همه جای دنیا شایع هستند و رده‌های اول آمار مرگ و میر را دارند. همچنین در حال حاضر سرطان مری در شمال شرق و سرطان معده در نیمه شمالی ایران بیشتر دیده می‌شود.

قوام نصیری افزود: از آنجا که سرطان معده ابتدا به صورت سوء هاضمه خود را نشان می‌دهد و به همین خاطر چندان تشخیص داده نمی‌شود، معمولا بیماران در مراحل پیشرفته‌تر مراجعه می‌کنند و به درمان‌ها خوب جواب نمی‌دهند و شاهد مرگ و میر بسیار بالای ناشی از آن هستیم.

رییس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران ضمن تاکید بر اینکه لازم است پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان معده مدنظر قرار گیرد، اعلام کرد: گایدلاین یا راهنمای بالینی سرطان معده را از لحاظ تشخیص و درمان تدوین کرده‌ایم که به وزارت بهداشت و نهاد ریاست جمهوری جهت ارسال به مراکز درمانی ارسال شده است و از انجمن خواسته شده تا گایدلاین سرطان‌های دیگر را نیز تدوین کند. امیدوارم این پروتکل درمانی در سال 94 و پس از تصویب نهایی در تمام بیمارستان‌های کشور لازم الاجرا شود.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران، قوام نصیری با بیان اینکه البته فقط نباید به فکر درمان بود و باید پیشگیری را مدنظر قرار داد، در عین حال از عملکرد وزارت بهداشت درخصوص درمان سرطان در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه وزارت بهداشت، سومین عامل مرگ و میر یعنی سرطان را به صورت شایسته پیگیری نمی‌کند.

وی افزود: لازم است این موضوع در هیات دولت به صورت جدی و فوری پیگیری شود. ما سالیانه 90 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان و حداقل 45 هزار مورد آمار مرگ و میر ناشی از آن را در کشور شاهدیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار