تابلوی بورس کالا، مرجع قیمت مس در بازار داخل است.

با توجه به عرضه مستمر سهام شرکت های بزرگ تولید مس در بورس کالا طی سال های اخیر، تابلوی بورس کالا، علاوه بر شفاف سازی روند معاملات و قیمت ها، به تنها مرجع تعیین قیمت این فلز در بازار داخلی تبدیل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، مدیر عامل شرکت دنیای مس کاشان در این رابطه گفت: بورس کالای ایران بازاری است که براساس رقابت سالم و شفاف بنا شده است، از این رو شرکت دنیای مس کاشان به عنوان یکی از شرکت های تولیدی مس در کشور، عمده محصولاتش را از طریق بورس کالا به فروش می رساند.

وحید اسلامیان اظهار داشت: از آنجا که مس از همان ابتدای فعالیت بورس کالای ایران به صورت مداوم و منظم در این بازار عرضه شده و فعالان بازار این فلز نیز به خوبی با روند معاملات و نحوه قیمت گذاری مس در بورس کالا آشنا هستند، قیمت های درج شده بر تابلوی بورس به مرجع نرخ مس در بازار داخلی تبدیل شده است؛ از این رو اگر معاملاتی در بازار آزاد انجام شود به طور حتم براساس قیمت های درج شده بر تابلوی بورس صورت می گیرد.

وی در ادامه به نحوه قیمت گذاری مس اشاره کرد و افزود: مس تولیدی دنیای مس بر اساس میانگین قیمت های جهانی و نرخ دلار کشف می شود، بر همین اساس محصول ما همیشه در معاملات با تقاضای خوبی رو به رو بوده است.

مدیر عامل شرکت دنیای مس کاشان گفت: پیش بینی می شود به دلیل کاهش نوسانات نرخ ارز و افت و خیز آرام بازارهای جهانی، قیمت ها با همین روند ادامه خواهد داشت و در حال حاضر برنامه ای بر افزایش و کاهش قیمت ها نداریم.

به گفته وی شاید نوسان پارامترهای تاثیر گذار بر روند معاملاتی مس در بازار آزاد تاثیر هیجانی بگذارد، اما قیمت ها در بورس با توجه به فرمول میانگین قیمت هفتگی، این امکان را به خریداران می دهد که به راحتی معاملات هفته های آتی را پیش بینی کنند و از هیجان های کاذب به دور باشند.

مدیرعامل دنیای مس کاشان در ادامه به موضوع مذاکرات هسته ای هم اشاره کرد و افزود: تنها خبری که طی مدت اخیر بر روند معاملاتی این محصول تاثیر گذار بوده، اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 بوده است که اندکی موجب افزایش محدود معاملات و ترس برخی خریداران از احتمال بروز شوک قیمتی شد، چرا که هنوز نتایج این مذاکرات به طور دقیق مشخص نیست.

بر اساس این گزارش، شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان امروز 270 تن مس مفتول را با قیمت پایه 208 هزار و 704 ریال در تالار صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه کرد که کل این محموله با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، کالا ، نوسان ، مس ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار