سردار انصاری در جشنواره قاب سرخ مطرح کرد:

معرفی گلزارهای شهدا به عنوان پایگاه فرهنگی

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ گلزارهای شهدا در سراسر کشور به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و زیارتگاهی برای دیدار معرفی شده‌اند.

گلزارهای شهدا مراکز پایگاه فرهنگی در سراسر کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز دوشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره قاب سرخ در گالری فکه باغ موزه دفاع مقدس، با اشاره به عکس‌های گلزار شهدای سراسر کشور در این گالری، اظهار کرد: گلزار شهدا نماد استقامت و پایداری است و به عنوان پایگا‌ه‌های فرهنگی در کشور استفاده می شود.

وی ادامه داد: گلزار شهدا باید برای تاریخ نگهداری و ساماندهی شود تا نسل‌های آینده با قهرمانان و اسطوره‌های ملی کشور آشنا شوند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر زیارت‌گاه بودن گلزار شهدا افزود: گلزار شهدا در مواقع تحویل سال و اعیاد و مناسبت‌ها به یک محل تجمع و دیدار با شهدا تبدیل شده است.

سردار انصاری عکس‌های جنگ را اسناد تاریخ دانست، چرا که چیزی را که از طریق نوشتار قابل انتقال نیست، می‌توان از طریق عکس منتقل کرد.

لازم به ذکر است؛ سه هزار قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره قاب سرخ ارسال شده بود که 60 درصد آن حرفه‌ای و 40 درصد آماتور بود که با داوری 5 نفر از کارشناسان، تعداد 72 قطعه عکس انتخاب و در گالری این جشنواره رونمایی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار