گزارشی درباره هزینه‌های گزاف ازدواج؛

ازدواج با جیب آقای داماد

چرا باید فردی که درآمد چندانی ندارد، مراسم عروسی با ماشین‌های میلیاردی بگیرد؟ ماشین‌هایی که اگر اتفاقی برایشان بیفتد، هزینه قابل توجهی را به گردن او می‌اندازد.

ازدواج با جیب آقای دامادبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ کمتر دختری است که آرزوی گرفتن جشن عروسی باشکوه و خریدن لباس عروس گران قیمت را نداشته باشد. بیشتر دختران جوان دوست دارند حلقه ازدواجی با الماس‌های برجسته داشته باشند. اما واقعیت نشان می‌دهد خوشبختی و آرامش نیازی به صرف هزینه‌های گزاف ندارد. البته عروسی گرفتن امر پسندیده‌ای است و به گفته محققان افرادی که عروسی می‌گیرند، نسبت به بقیه افراد زندگی بادوام‌تری دارند.

برگزار کردن چنین جشنی نشان می‌دهد عروس و داماد گزینه‌های دیگر را کنار گذاشته‌اند و انتخاب خود را انجام داده‌اند و این مراسم به پی‌ریزی پایه‌های این تعهد جنبه‌ای رسمی می‌دهد.

* صرفه‌جویی فراموش نشود!

به نظر شما کدام شیوه بهتر است و زندگی را با دوام‌تر می‌سازد؟ یک شروع کم هزینه یا آغاز زندگی مشترک با برگزاری مجلس عروسی که همه در مورد شکوهش صحبت می‌کنند و البته جیب داماد را خالی می‌کند؟

حتماً عروسی بگیرید، اما عروسی کم خرج و ارزان. درست است که برگزار کردن چنین مراسمی استرس و دوندگی بسیاری دارد و دائم نیز باید حساب و کتاب کنید که پول‌هایتان تمام نشود. اما این کار ارزش آن را دارد که با مقداری برنامه‌ریزی، خاطره‌ای به یاد ماندنی را با عزیزان خود بر جای بگذارید. می‌توانید مراسم خود را با هزینه‌های کم برگزار کنید. پس به فکر عروسی کم خرج باشید و تا جایی که می‌توانید از هزینه‌های غیرضروری عروسی‌تان کم کنید. گرفتن عروسی کم خرج استرس را از زوج‌های جوان دورتر می‌سازد.

زوج‌هایی که بعد از ازدواج به این فکر می‌کنند که اگر هزینه‌های عروسی خود را کاهش می‌دادند، راحت‌تر زندگی خود را شروع می‌کردند کم نیستند ولی چرا باز هم خیلی‌ها راه آن‌ها را ادامه می‌دهند و زیر بار این خرج‌های کمرشکن می‌روند.

می‌توان مقداری از هزینه‌های اضافی را برای رفتن به ماه عسل کنار گذاشت و آرامش یک سفر را برای خود به ارمغان آورد. پژوهش‌ها نشان داده افرادی که به ماه عسل می‌روند کمتر طلاق می‌گیرند.

دکتر راز افشار، روانشناس درباره ازدواج و هزینه‌های اضافی آن می‌گوید: ازدواج‌های پرخرج انتظارات زوجین را نسبت به هم در طول زندگی متغیر می‌سازد. احساس حقارت را در طرف مقابل که شاید استطاعت مالی ندارد، به وجود می‌آورد. دیگران به خصوص بچه‌ها که خیلی در مورد مسائل اطراف خود فکر نمی‌کنند، رفتارهای ما را می‌بینند و یاد می‌گیرند و این به زندگی آن‌ها آسیب زیادی وارد می‌کند.

* هم خرج بسیار کن، هم طلاق بگیر!

از زمانی که ازدواج‌ها بسیار پرهزینه و گزاف شدند، آمار طلاق‌ها هم بالا رفته است. جامعه ما دچار تغییرات بسیاری شده و گاهی طبقات ممتاز از نظر مالی، بیشتر چشم و هم‌چشمی می‌کنند. همین مسأله که می‌خواهند هر چیزی دیگران دارند آن‌ها هم داشته باشند مسبب بسیاری طلاق‌ها می‌شود.

* موارد غیرضروری حذف!

شاید برخی هزینه‌ها خیلی به چشم نیاید اما اگر هزینه‌های اجرای آن با هم جمع شوند، می‌توانند بسیار کمرشکن باشند. چرا فردی که درآمد چندانی ندارد، عروسی با ماشین‌های میلیاردی می‌گیرد. ماشین‌هایی که اگر اتفاقی برایشان بیفتد، هزینه قابل توجهی بر گردن او می‌اندازد و شاید تا آخر عمر را در گوشه زندان بگذرانند.

عروس خانم، اگر با کمی اعتدال در مخارج عروسی بتوانی دل همسرت را به دست آوری، خرسند نمی‌شوی؟ وقتی دختر جوانی به همسرش کمک می‌کند و مخارج اضافی را حذف می‌کند از لحاظ روانی زندگی بهتری خواهد داشت. زیرا همسرش او را همراه خود می‌داند. صرفه‌جویی در هزینه‌های عروسی باعث می‌شود بعد از برگزاری مراسم مقداری پول پس‌انداز کنید و برای مسائل لازم زندگی آن را خرج کنید.

این کار باعث آرامش و رضایت بیشتر شما می‌شود. همیشه عروسی‌های پرزرق و برق در ذهن‌ها نمی‌ماند. چرا که گاهی زیبایی برگزاری مراسم‌هایی که کم هزینه و ساده هستند، از تجملات و زرق و برق خیلی از عروسی‌های دیگر در خاطره‌ها ماندگارتر خواهد شد.


گزارش از مائده سادات زرگری


انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، هزینه ، صرفه جویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۱۵:۲۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
گرانی باعث کاهش ازدواج کاهش زاد وولد شده است دولت از اب کره می گیرد چه رسد به ازدواج که هزینه های دفتر وآزمایش وغیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
اگه تو این دور زمونه کار باشه اون وقت بیان بگین ازدواج با پول آقا داماد.
کار نیست که اکثر جونای امثال من بیکارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
افرین مائده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
مگه فقط مراسم عروسیه؟؟؟؟
زندگی خرج داره. ما دو هفته مونده به آخر ماه پول آقامون تموم میشه
خواهرم وضعش از منم بدتره تو طول ماه نمیتونه میوه و سبزی بخوره . هی میگن ازدواج کنین .نمیگین کجا چجوری...هی همه چیز گرانتر میشه و ما فقیر تر
آخرین اخبار