معاون اجرایی رئیس جمهور:

سفرهای داخلی دولت پروژه محور است

شریعتمداری گفت: سفرهای داخلی دولت پروژه محور است و مصوبه محور نیست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "محمد شریعتمداری" معاون اجرایی رئیس جمهور روز دوشنبه در آیین افتتاح مرکز سامانه ارتباط مردمی دولت(سامد) استان تهران افزود: سفرهای داخلی دولت تدبیر و امید به‌گونه‌ای نیست که در پایان آن اعلام شود هیات دولت با تشکیل جلسه چه تعداد مصوبه برای استان داشته است.

وی تاکید کرد: این سفرها بیشتر برای بررسی توازن منطقه‌ای و پایش آنچه که در نظام برنامه ریزی کشور برای توسعه همه استان‌ها در نظر گرفته شده ، انجام می‌شود.

شریعتمداری با بیان اینکه سفرهای کاروان تدبیر و امید از آغازین روزهای فعالیت دولت یازدهم آغاز شده تصریح کرد: کاروان تدبیر و امید تاکنون به 17 استان کشور سفر کرده است.

وی با اشاره به انباشت هشت هزار تصمیم و مصوبه اجرا نشده دولت قبل در استان آذربایجان شرقی، تاکید کرد: اجرای این مصوبات به بودجه‌ای بالغ بر 11 هزار و 400 میلیارد تومان که معادل کل بودجه عمرانی دولت در سال 91 و یک سوم بودجه کشور در سال 93 است، نیاز دارد.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه سفرهای استانی رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید برای صدور مصوبه‌های جدید نیست عنوان کرد: از یک ماه قبل تمهیداتی اندیشیده شده تا پروژه هایی که از قبل نیمه کاره رها شده‌اند در هر استان پالایش و زمینه برای تسریع در روند اجرا و تکمیل آنها فراهم شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: در این دوره از سفرها سیاست اصلی به اتمام رساندن پروژه‌هایی است که با تزریق کمی نقدینگی و کمک دولت امکان بهره برداری از آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در برخی استان ها ممکن است طرح ها و برنامه هایی پیش بینی نشده نیز انجام شود گفت: در سفر به استان خوزستان مشخص شد 800 هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

شریعتمداری افزود: برهمین اساس مقرر شد 1.5 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در سطح استان خوزستان اختصاص داده شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه به مزیت‌های سامانه ارتباطات مردمی دولت اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم دولت در زمینه انجام سفرهای استانی، راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی دولت تحت عنوان سامد است که از طریق تلفن 111 شهروندان می‎توانند انتقادها و پیشنهادهای خود را اعلام کنند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی این است که از ارائه نامه در سفرهای جلوگیری شود افزود: ارتباط مردم با ریاست جمهوری به صورت تلفنی خواهد بود و انتقادها و پیشنهادها از این طریق دریافت و مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به سفر کاروان تدبیر و امید به استان تهران که از فردا (سه شنبه) آغاز می شود افزود: کاروان تدبیر و امید در قالب چهار تا پنج سفر در تمامی مناطق و شهرستان‌های استان تهران حضور خواهد یافت.

سامانه ارتباط مردمی دولت(سامد) در استان تهران امروز طی مراسمی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار تهران در محل نمایشگاه‌های بین‌‎المللی تهران افتتاح شد.

رئیس جمهور فردا(سه شنبه) به شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهر قدس در غرب تهران سفر کرده و ساعت 8 صبح در ورزشگاه شهید ثمری با مردم دیدار می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار