عذرخواهی مدیرعامل ایرتویا از مشتریان/ تعرفه واردات خودرو حدود 125 درصد است

در شرایطی که این روزها دیگر چندان خبری از حاشیه های مربوط به واردات خودرو نیست، خبر می رسد وزارت صنعت در مورد شرایط ورود خودروهای خارجی به کشور با واردکنندگان رسمی و غیر رسمی اتمام حجت و آنها را به رعایت آیین نامه مربوطه ملزم کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛وزارت صنعت،معدن و تجارت در شرایطی اواخر سال گذشته به واردات متفرقه خودرو ورود و آن را ممنوع کرد که بسیاری از کارشناسان، نتیجه اش را  انحصاری شدن واردات خودرو دانسته و تاکید کردند این اتفاق کاملا به نفع واردکنندگان رسمی و به ضرر مشتریان تمام خواهد شد.

در نهایت اما بنا شد واردکنندگان متفرقه با پرداخت سه درصد قیمت خودرو بابت هزینه گارانتی به واردکنندگان رسمی، همچنان به واردات مشغول باشند و این در حالی بود که این بار رسمی ها شاکی شده و اعلام کردند ارائه خدمات پس از فروش با هزینه سه درصدی، برایشان نمی صرفد.

حالا اوضاع به شکلی شده که عضو انجمن واردکنندگان خودرو و مدیرعامل ایرتویا (نمایندگی رسمی واردات محصولات تویوتا به ایران) تاکید می کند، نمایندگی های رسمی از خدایشان است اوضاع واردات به همان حالت قبل از ورود وزارت صنعت به این ماجرا، برگردد.

آن طور که عبدالرضا فهیمی در نشستی خبری عنوان کرد، "بازگشت واردات خودرو به حالت قبل، بهتر از آن است که  ما به عنوان نمایندگی های رسمی ملزم باشیم به هر خودروی وارد شده فارغ از اصالت آن گارانتی بفروشیم، آن هم به قیمت‌ تعیین شده.

 وارد‌کنندگان غیررسمی مطمئن شویم تا بتوانیم به آنها خدمات گارانتی ارائه دهیم. فهیمی  با بیان این‌که پنج درصد ارزش 105 هزار دستگاه خودروی وارداتی در سال گذشته به نوسازی ناوگان آمبولانس کشور اختصاص یافت، افزود: با در نظر گرفتن میانگین قیمت 20 هزار دلاری هر دستگاه خودروی وارداتی در سال گذشته، بیش از 100 میلیون دلار از این ناحیه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. عضو هیات مدیره انجمن وارد‌کنندگان خودرو این را هم گفت که  در حال حاضر با توجه به عوارض مختلف مربوط به واردات خودرو، تعرفه موثر واردات این کالا حدود 125 درصد و قیمت هر دلار صرف شده برای واردات خودروها نیز بین شش هزار و 500 تا هفت هزار تومان است.

به گفته فهیمی، در سال گذشته 300 هزار دستگاه خودروی فرسوده توسط وارد‌کنندگان خودرو از رده شده و این در حالی است که هم اکنون قیمت هر خودرو فرسوده به چهار تا چهار و نیم میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اما در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال کاهش خودروهای وارداتی به ویژه پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات بین‌المللی، گفت:به هرحال انتظار کاهش قیمت خودرو در جامعه شکل گرفته است با این حال باید توجه داشت که تعرفه وعوارض واردات خودرو بر مبنای ارز مبادلاتی تعیین می‌شود و از این ناحیه با توجه به رشد قیمت ارز مبادلاتی هزینه‌های واردات خودرو افزایش یافته است.
عضو هیات مدیره انجمن وارد‌کنندگان خودرو ادامه داد: با این حال در صورت رفع مشکلات بین‌المللی و ارتباط مستقیم با شرکت‌های تولید‌کننده بزرگ در جهان نهایتا امکان کاهش دو تا سه درصدی خودروهای وارداتی وجود دارد با این حال از آن سو ممکن است در آن شرایط تقاضای انباشته‌ شده فعلی به یکباره وارد بازار خودرو شده و از این ناحیه قیمت‌ها بین 10 تا 15 درصد افزایش یابد. عضو هیات مدیره انجمن وارد‌کنندگان خودرو در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در حال حاضر تعداد تعهدات معوق دو شرکت ایرتویا و نگین خودرو چقدر است؟ تاکید کرد: تعداد معوقات ایرتویا کمتر از 50 دستگاه است و در سال گذشته 99 درصد تعهدات تحویل داده شده، البته در زمینه‌ی شماره‌گذاری برخی از خودروهای تحویل شده به مشتریان مشکلاتی وجود داشت که حل شد.

فهیمی با بیان این‌که شرکت نگین خودرو فعال شده و 91 درصد از تعهدات آن تا پایان اردیبهشت‌ماه تحویل داده شده است، افزود: در مواردی مانند تغییر مدیریت در راهنمایی و رانندگی، تعطیلات رسمی و تغییر قوانین فرآیند شماره‌گذاری به تاخیر می‌افتد که در این زمینه باید از مردم عذرخواهی کنیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایرتویا ، گارانتی ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
ببخشيد عذر خواهي مدير عامل تويوتا هيچ مشكلي حل نميكنه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه نافعي
۱۲:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام
٦ ما قبل عيد ثبت نام تويوتا سي اچ آر هيبريد داشتم قرار بود عيد ماشين باقيمت نهايت ٢٢٠ ميليون دستم باشه ، تاريخ ١،١٨ سال جديد گفتن دلار رفته بالا ٢٢٠ شد ٢٨٩ ميليون كامل پول ماشين دادم گفتن ٢٠ روز كاري از ١٨ تا به امروز كه ٢٢ ارديبهشته هيچ خبري نشده تماس گرفتم با شركت مي كن بخاطر دلار هنوز ماشين ترخيص نشده
متاسفم براي خودم كه هنوز نفهمدم كجا زندگي مي كنم چيزي به نام قانون وتعهد وجود نداره
٣ سال پيشم همين بلا سرم اومد اون موقع كه ديكه بحث دلار هم نداشتيم
كلا شركت ايرتويوتا بي تعهد ترين شركته متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
هاله
۰۳:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
من در تاريخ ٢٤ ارديبهشت از نگين خوردو ، داستر خريدم، موعد تحويل ٢٧ خردادماه بود، بعد از كلي دوندگي و ثبت شكايت در اداره صنعت و معدن شميرانات، در تاريخ ١٢ مرداد يه داستر بدون پلاك و هيچگونه مدركي به من داده شده.
يعني ٤٧ روز تاخير تا اينجاي كار.
امروز كه ٢٥ مرداده هنوز هيچ خبري از شماره گذاري نيست.
يعني ٦٠ روز تاخير تا امروز.
الان هم ميگن راهنمايي رانندگي مشكل داره و نميتونه خودروي شما رو پلاك كنه. ما همه كارامون اماده است .
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۴۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
شرکت ایرتویا و نگین خودرو جزو بدقولترین، گرانفورشترین و خلافکارترین شرکتهای وارد کننده هستند، ببینید کدوم یک از مشتریان این شرکت از تحویل و نحوه ارائه گارانتی رضایت دارند؟ خدمات گارانتی شرکت ایرتویا مساوی است با تعویض روغنی.
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۸:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
یعنی واقعا شما باور میکنید که مدیر عامل ایرتویا فقط بخاطر 50 دستگاه بیاد عذرخواهی کنه ؟
نه واقعا شما باور میکنید ؟
آخرین اخبار