رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:

رفع تصرف بیش از 100 مورد از اراضی ملی

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 100 مورد رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در هرمزگان با قاطعیت دستگاه قضایی استان صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در همین رابطه افزود: ارزش ریالی این رفع تصرفات معادل 530 میلیارد ریال برآورد می شود که 410 هکتار از این میزان در شهرستان جاسک رفع تصرف شده است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اقدامات جدی دستگاه قضایی در ارتباط با رفع تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته بیش از هزار و 875 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف شد که معادل 569 هزار میلیارد ریال ارزش ریالی آن برآورد شده است.

وی همچنین گفت: تعداد 1500 فقره پرونده در این رابطه در دستگاه قضایی استان تشکیل و در حال رسیدگی می باشد که 240 فقره پرونده از این تعداد منجر به صدور حکم قطعی شد.

به گفته این مقام قضایی عمده این پرونده ها در سال 93 در شهرستان بندرعباس، جزیره قشم و جزیره کیش تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با تشکیل جلسات مداوم و پیگیریهای مستمر افراد سودجویی که اقدام به تصرف و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی استان می کنند را شناسایی و مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: مواردی که بر خلاف قانون و شرایط و ضوابط تصرف شده باشد مورد رسیدگی قرار گرفته و بشدت برخورد می شود.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: قطعا دستگاه قضایی استان با افرادی که در رابطه با تصرف اراضی ملی صاحب نفوذ هستند و سعی دارند با زد و بند اراضی ملی و منابع طبیعی را به تصرف خود درآورند و در این اراضی اقدام به ساخت و ساز کنند و سودهای آنچنانی را سرازیر جیب خود کنند حساسیت بیشتری نسبت به سایر متصرفان از خود نشان می دهد.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دستگاه قضایی تکلیف شرعی و قانونی دارد که مرتب مساله زمین خواری را رصد و با متخلفان با شدت و قاطعیت برخورد کند و به تبع سیاست ما هم در دستگاه قضایی استان همین است و با هیچ کسی تعارف نداریم.

وی با بیان رفع تصرف از اراضی زراعی حومه شهر بندرعباس افزود: در راستای مبارزه قاطع با پدیده شوم زمین خواری در استان در چند روز گذشته 42 هکتار از اراضی کشاورزی که با تغییر کاربری به مسکونی و تجاری، بناهایی در آنها احداث شده بود، رفع تصرف و بناهای ساخته شده تخریب شد و این میزان اراضی تصرف شده به اموال بیت المال برگشت داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در پایان با هشدار به متصرفان افزود: کسانی که بر خلاف ضوابط و مقررات قانونی اقدام به ساخت و سازکرده اند قطعا بناهایی که ساخته اند تخریب می شود و با متخلفین در هر مقامی که باشند با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی گفت: افراد پیش از احداث هر نوع بنایی در زمینهایی که خریداری کرده اند حتما از دستگاههای ذیربط استعلامات لازم را اخذ کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند و دستگاههای ذیصلاح نیز آگاه باشند در صدور مجوزها حتما ضوابط قانونی را لحاظ کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار