بعد از ادعای نایب رئیس بانوان تکواندو؛

کاش "کیمیا" اطرافیانش را طلا کند/ سقف رضایت‌مندی کوتاه است

بعد از درخشش کیمیا علیزاده در مسابقات جهانی تکواندو روسیه و عملکرد ضعیف سایر بانوان، نایب رئیس فدراسیون تکواندو نتایج تیم ملی بانوان را رضایت بخش عنوان کرده و آن را سیر صعودی می داند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی تکواندو بانوان بعد از چند دوره حضور بی مدال در رقابت‌های جهانی این بار در بیست و دومین دوره پیکارهای جهانی تکواندو در روسیه توسط کیمیا علیزاده در وزن چهارم صاحب مدال برنز شد. 
 
علیزاده به عنوان پدیده در حالی تکواندو بانوان را جهانی کرد که در بازی‌های المپیک نوجوانان نیز به نخستین مدال تاریخ ورزش بانوان دست یافت. 
 
او برای نخستین بار در المپیک به مدال طلا رسید و حالا اولین مدال جهانی تکواندو بانوان را هم به دست آورده است. 
 
** سقف کوتاه آرزوها 

اما در مقابل درخشش علیزاده جوان، سایر تکواندوکاران تیم ملی بانوان نتوانستند به نتیجه‌ای برسند. 
 
مثل چند دوره  قبلی رقابت‌های جهانی که تیم ملی بانوان با ترکیبی ناقص اعزام می‌شد، در مسابقات جهانی روسیه نیز تنها 5 تکواندو‌کار اعزام شدند و در نهایت با تک مدال برنز کیمیا علیزاده و دو برد، چهار ملی پوش دیگر کار بانوان در مسابقات جهانی به پایان رسید. 
 
نکته جالب توجه در ارزیابی نتیجه ضعیف چهار بانوی دیگر اعزامی ایران به روسیه، اظهارنظر زهرا سروی نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو است. 
 
او بعد از بازگشت تیم ملی از روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرده که نتایج تیم ملی بانوان در مسابقات جهانی رضایت بخش بوده است! 
 
**دلایل منسوخ  

اینکه علیزاده نتیجه بسیار خوبی در مسابقات جهانی به دست آورده شکی در آن وجود ندارد، اما اظهارنظر سروی بعد از حضور 4 تکواندوکار دیگر ایران و فقط کسب 2 پیروزی در مسابقات جهانی قابل تامل است! 
 
نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو عنوان کرده است، بانوان هنوز به خودباوری نرسیده‌اند، اما از نتایج راضی هستیم و در این بخش سیر صعودی را دنبال می‌کنیم. 
 
خودباوری و نداشتن تجربه برون مرزی آن هم با تکواندو‌کارانی که بارها میادین بزرگ و بین المللی را تجربه کرده‌اند، موضوعی منسوخ شده در تکواندوی بانوان است! 
 
هانیه اخلاقی، فاطمه روحانی، شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده تکواندو‌کارانی هستند که مدت‌ها در اردوی تیم ملی بوده اند و مسابقات زیادی هم اعزام  شده‌اند. برخی از این چهره‌ها تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و پیکارهای جهانی را هم در کارنامه خود دارند. 
 
**صعود یا درجا 
 
اما حذف زودهنگام تکواندوکاران در دور اول و دوم مسابقات جهانی روسیه ممکن است برای نایب رئیس بانوان راضی کننده باشد، اما از نگاه کارشناسان این مورد سیر صعودی نیست و در واقع "درجا زدن" برای بخش بانوان محسوب می‌شود و در این میان کیمیا علیزاده یک پدیده است. تکواندو بانوان مستلزم نگاه ویژه و  سرمایه گذاری برای استعداد‌هایی نظیر علیزاده است. 
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: تکواندو ، علیزلده ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار