باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

رمزگشایی از سخنان فرمانده نزاجا در صحن علنی مجلس/ آیا تکفیری‌ها نزدیک مرزهای ایران هستند؟

اگرچه سخنان امیر "پوردستان" در راستای آگاهی بخشی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، اما بهتر بود این نکات در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح می‌شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تهدید تروریست‌های تکفیری که مورد حمایت آمریکا، غرب، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس هستند، شرایط جدیدی را در منطقه غرب آسیا رقم زده‌اند. در این زمینه لزوم آمادگی هرچه بیشتر نیروهای مسلح ضروری به نظر می‌رسد که همت مجدانه متولیان امنیتی و نظامی در این زمینه بسیار عالی بوده است.

رمزگشایی از سخنان فرمانده نزاجا در صحن علنی مجلس/آیا تکفیری‌ها نزدیک مرزهای ایران هستند؟




** امیرپوردستان: تکفیری‌ها در نزدیکی‌های مرزهای ایران هستند


امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نزاجا در این باره در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال گذشته در همین زمان از طرف ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد که تکفیری‌ها در نزدیکی‌های مرزهای ایران هستند و در کشور ما در استان‌های همجوار فضاسازی کرده بودند و نیروی زمینی در کمتر از سه روز، پنج تیپ مرزی را وارد عمل کرد و در عمل چهل کیلومتری خاک عراق پیاده شدیم و امروز گروه‌های تروریستی تکفیری در نزدیکی مرزهای ما هستند.


وی ادامه داد: باید توجه ویژه در جهت در اختیار قرار دادن بودجه برای خرید تانک و اورهال سامانه‌های رزم زمینی در اختیار نیروی زمینی قرار بگیرد.



رمزگشایی از سخنان فرمانده نزاجا در صحن علنی مجلس/آیا تکفیری‌ها نزدیک مرزهای ایران هستند؟




*** آیا تکفیری‌ها در نزدیکی مرزهای ایران هستند؟


بعضاً این پرسش مطرح می‌شود که آیا به راستی تکفیری‌ها در نزدیکی مرزهای ایران هستند؟ آیا شرایط جمهوری اسلامی ایران مانند جولای سال 2014 یک شرایط جنگی است و آیا اکنون ارتش جمهوری اسلامی در مرزها دارای یک مأموریت ویژه است؟


نکته‌ای که مطرح است این که شاید سال گذشته نسبت به امسال وضعیت ویژه‌تری باشد، اما خطر تکفیری‌ها به نظر نمی‌رسد تا این حد نزدیک باشد اما وجود آمادگی، لازم و ضروری است که فرمانده نزاجا بدان تأکید داشت. ضمنا ائتلاف ضد داعش ایالات متحده و همپیمانانش برای مبارزه با این گروه تروریستی راه به جایی نبرده است.





رمزگشایی از سخنان فرمانده نزاجا در صحن علنی مجلس/آیا تکفیری‌ها نزدیک مرزهای ایران هستند؟



*** خطر بیشتر در مرزهای غربی "عراق" دیده می‌شود تا مرزهای شرقی

علاوه بر این از جولای 2014 تا می 2015 اگر شیب تحولات "عراق" را در نظر بگیریم، آ‍زادسازی "آمرلی"، "سلیمان بیک"، "ضلوعیه" (به عنوان دژ داعش)، "جلولا"، "اسعدیه"، "بیجی"، "تکریت" و "الکرمه" شرایط جدیدی را در 4 استان تحت اشغال داعش ایجاد کرده و به وضوح می‌توان دریافت که بخش‌های زیادی آزادسازی شده و خطر بیشتر در مرزهای غربی عراق (استان "الانبار") دیده می‌شود تا مرزهای شرقی.



اما با توجه به این جمله معروف که "دفع خطر احتمالی اغلب واجب است" توجه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و فرماندهان ارشد نظامی می‌تواند یک تأثیر همفرساز به توسعه امنیت ملی داشته باشد.



*** حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور: نیروهای مسلح آماده پاسخ به هر تهدیدی هستند / پاسخ جمهوری اسلامی سهمگین است

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره سخنان فرمانده نزاجا در صحن علنی و این که آیا تکفیری‌ها در نزدیکی مرزهای کشورمان هستند، اظهار داشت: سخنان فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش برای توجه به آمادگی هرچه بیشتر توان دفاعی و نیروهای مسلح بوده است.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها در حد نزدیک شدن به مرزهای ایران نیستند و اگر می‌توانستند حتماً این کار را انجام می‌دادند و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تجاوز، سنگین خواهد بود.



رمزگشایی از سخنان فرمانده نزاجا در صحن علنی مجلس/آیا تکفیری‌ها نزدیک مرزهای ایران هستند؟




*** فرماندهان و نمایندگان مجلس در توسعه امنیت ملی اتفاق نظر دارند


اگرچه سخنان امیر "پوردستان" در راستای آگاهی بخشی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد، اما بهتر بود این نکات در چلسه غیرعلنی مجلس مطرح می‌شد تا نمایندگان و فرمانده نزاجا هرچه بیشتر با دیدگاه یکدیگر تعامل پیدا می‌کردند؛ هرچند که هم نمایندگان و هم فرماندهان در زمینه توسعه امنیت ملی اتفاق نظر دارد.


*** شرایط در مرز مطلوب است

پس می‌توان گفت نه تنها تکفیری‌ها در نزدیکی مرزهای ایران نیستند، بلکه شرایط در مرز شرایط مطلوبی است اما لزوم توجه به نکات فرمانده نزاجا و در راستای آیه شریفه « وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» به نظر می‌رسد با آمادگی کامل نزاجا و سایر نیروها، امنیت ملی در مرزها تامین می‌شود.


*** امیر آراسته: تکفیری‌ها هیچ گاه نمی‌توانند به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک شوند

امیر سرتیپ ناصر آراسته جانشین گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره نزدیک تکفیری‌ها در مرزها اظهار داشت: تکفیری‌ها هیچ گاه نمی‌توانند به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک شوند و ما گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا، آماده دفاع از کشور هستیم.




رمزگشایی از سخنان فرمانده نزاجا در صحن علنی مجلس/آیا تکفیری‌ها نزدیک مرزهای ایران هستند؟




پس نتیجه می‌گیریم تکفیری‌ها نزدیک مرزهای ایران نیستند و شرایط مرزی جمهوری اسلامی مثل جولای 2014 ویژه نیست؛ اما توجه به سخنان امیر پوردستان برای افزایش بودجه نیروهای زمینی (ارتش و سپاه) مهم و شایان توجه به نظر می‌رسد.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۴
پول باشدسلاحهای جدید خریداری میشود ونیروی زمینی مقتدر خواهیم داشت البته باید به فکر معیشت نیروی انسانی نزاجا هم بود که خیلی مهم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
دفع خطر احتمالی "اغلب" واجب است؟؟ یا "عقلا" واجب است؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
تحلیل درست وبجائی بود
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۰:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
جانم فداي رهبر
آخرین اخبار