منا به مترو مکه وصل می‌شود

رسانه‌های سعودی گزارش دادند مترو مکه، منا را به قطار حرمین متصل می‌کند. طرح مترو مکه مکرمه شامل احداث ایستگاه‌های توقف و ایستگاه‌های انتقال است، همچنین مترو مکه از چندین تقاطع عبور خواهد کرد، ایستگاه‌های توقف در دو طرف‌ها راه‌ها احداث می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری مکه نوشت: مترو مکه، منا را به قطار حرمین متصل می‌کند .

خالد فدا معاون دبیرکل شورای توسعه مکه مکرمه گفت: طرح توسعه خیابان‌های الجزائر و ملقیه یکی از طرح‌های شهرداری مکه برای توسعه راه‌ها در آینده به شمار می‌رود. 

وی افزود: طرح مترو مکه مکرمه شامل احداث ایستگاه‌های توقف و ایستگاه‌های انتقال است، همچنین مترو مکه از چندین تقاطع عبور خواهد کرد، ایستگاه‌های توقف در دو طرف راه‌ها احداث می‌شود .

به گفته وی، خطوط حرکت قطارهای مکه از طریق چهار خط خواهد بود که خطوط‌ای، بی، سی و دی نامیده شده است که مرحله اول طرح احداث مترو شامل اجرای خط بی‌و سی خواهد بود. 

این طرح از جاده طائف در کنار دانشگاه‌ام القری در العابدیه آغاز می‌شود و پس از عبور از منطقه العزیزیه به سمت جنوب محبس الجن و از آنجا به جنوب حرم شریف مکی می‌رود به طوری که با ایستگاه کدی تلاقی پیدا می‌کند و سپس به سمت شمال به سوی جاده مدینه امتداد می‌یابد. 

وی افزود: مسیر «سی» از نقطه پایانی قطار مشاعر در منا آغاز می‌شود و پس از عبور از منطقه کوهستانی به سمت شمال در بخش توسعه جدید حرم مکی امتداد می‌یابد. 

در ادامه با کمربندی دوم، خیابان‌ام القری و جاده ملک عبدالعزیز متصل می‌شود به طوری که ایستگاه انتقال مسافران در زیر زمین قرار می‌گیرد و کسانی که بخواهند به جده یا مدینه منوره بروند، امکان استفاده از قطار حرمین به وجود می‌آید. 

وی خاطر نشان کرد: خطوط قطار مترو در منطقه مرکزی مکه زیر زمین و در مناطق دیگر در روی زمین خواهد بود. وی در خصوص مدت پیش بینی شده برای اجرای طرح مترو در مکه مکرمه گفت طرح زمان بندی برای مسیر «بی» و «سی» بین چهار تا پنج سال طول می‌کشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: منا ، مترو ، عربستان ، وصل ، خالد فدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار