کاظم جلالی در واکنش به اظهارات زاکانی:

برخی نمایندگان اصولگرا فقط در شعار بدنبال وحدت هستند/بخشی از اظهارات زاکانی کذب محض است

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه برخی نمایندگان اصولگرا فقط در شعار به دنبال وحدت هستند گفت: اظهارات زاکانی خیال‌پردازی است که به عنوان واقعیت در سایت‌ها منتشر می‌شود که این هم از عجایب روزگار است.

برخی نمایندگان اصولگرا تنها در شعار بدنبال وحدت هستند/برخی اظهارات زاکانی کذب محض استبه گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به نقل از خانه ملت "کاظم جلالی"  در واکنش به اظهارات "علیرضا زاکانی" در رابطه با دلایل محقق نشدن وحدت اصولگرایان در انتخابات هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: بخشی از صحبت‌های زاکانی تعجب‌آور است چون یا به وی اطلاعات غلط ارائه شده و یا از ماجرا خبر نداشته بنابراین بخشی از برداشت‌های شخصی‌اش را مانند گذشته مطرح کرده، از این رو قطعا بخشی از اظهارات زاکانی کذب محض است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در نشست روز گذشته شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تصویب کردیم که نشست مجمع عمومی این فراکسیون برای بررسی پیشنهاد حداد عادل در رابطه با ارائه فهرست مشترک و ابقای اعضای کنونی هیات رئیسه عصر‌‌ همان روز برگزار شود اما قبل از آن شورای مرکزی فراکسیون من را مکلف کرد که تا عصر نظر نهایی اعضای فراکسیون تعیین و همچنین نشستی بین من و حداد عادل برای انجام توافق در مورد مقصود و دلایل ارائه لیست مشترک و ابقای اعضای کنونی فراکسیون برگزار شود.

اختلاف نظراعضای فراکسیون اصولگرایان/بی اطلاع اعضا از پیشنهاد حداد برای ابقای هیات رییسه

وی افزود: یکی از دلایل اصرار فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای برگزاری نشست بین من و حداد عادل این بود که برخی از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس به شکل تک نفره اعلام می‌کردند که ما کاندیدای حضور در هیات رئیسه مجلس هستیم. به طور مثال در صحن علنی روز یکشنبه من به روح الله حسینیان مراجعه کردم و به وی گفتم که خبر دارید که حداد عادل موضوع وحدت و بقای فهرست کنونی هیات رئیسه را با ما مطرح کرده‌اند که حسینیان در این رابطه ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این موضوعات اعلام کرد که خود برای جایگاه ریاست در نشست روز سه‌شنبه نامزدمی‌شود.

جلالی ادامه داد: علی‌الظاهر در نشست اخیر فراکسیون اصولگرایان مجلس با حضور حداد عادل، بخشی از اعضای این فراکسیون در نشست شرکت نکردند، همچنین من با یکی دیگر از اعضای این فراکسیون که به دنبال شرکت در انتخابات هیات رئیسه برای تصدی جایگاه نایب رئیسی بود صحبت کردم که وی اعلام کرد برای انتخابات شرکت می‌کند. بعد از آنکه من بحث وحدت میان اصولگرایان را مطرح کردم اعلام کرد که اگر شما وحدت کردید من خودم کاندیدا نمی‌شوم اما اگر افرادی در صحن من را کاندیدا کردند دیگر نمی‌توانم جلوی آن‌ها را بگیرم.

عدم پاسخگویی حداد عادل به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری نشست مشترک

وی افزود: برای تعیین چارچوب‌های مورد نظر جهت ارائه لیست مشترک در انتخابات هیات رئیسه صبح روز یکشنبه با حداد عادل تماس گرفتم که وی در پاسخ به درخواست من اعلام کرد که قرار است نشستی ظهر آن روز برای بررسی این موضوعات برگزار کرده و بعد از آن پاسخ نهایی ارائه می‌شود. از طرفی دیگر من هم در آن موقع یک کار پزشکی خارج از مجلس داشتم که آن را لغو کردم تا کسی از خلا وجود من برداشت نکند که من به این درخواست‌ها بی‌اعتنایی کردم، از این رو تا حدود ساعت ۳ بعد از ظهر منتظر پاسخ حداد عادل ماندم اما متاسفانه تماسی گرفته نشد، بنابراین در آن موقع من پیامکی را به حداد عادل ارسال کردم اما به این پیامک هم پاسخی داده نشد. از این رو در پیامکی به اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نشست عصر روز گذشته را لغو کردم. این درحالی بود که حتی برگه‌های رأی گیری در این خصوص نیز آماده و چاپ شده بود.

لاریجانی طرفدار وحدت است/ توصیه رییس مجلس به مخالفان برای ارایه فهرست مشترک

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: با توجه به اتفاقات مطروحه به نظر من اظهارات زاکانی به هیچ وجه درست و قابل قبول نیست زیرا اگر می‌خواستیم در این رابطه صادق نباشیم لاریجانی به صورت مکرر جلسات متعددی از این دست را برگزار نمی‌کرد، حتی رئیس مجلس هفته قبل با بخشی از دوستانی که اتفاقا از ارائه لیست واحد ناراضی بودند جلساتی برگزار و اعلام کرد که پیشنهادت را رد نکرده و بررسی کنید و اگر می‌توانید به وحدت برسید که این امر بهتر است.

وی ادامه داد: لاریجانی مجددا روز شنبه جلسه‌ای را با جمع کثیری از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برگزارکرد و در آنجا برخی‌ها با این پیشنهادات مخالفت کردند، بار دیگر رئیس مجلس از این امر دفاع کرده و ادله کردند که این کار انجام شود، همچنین در نشست جلسه صبح روز یکشنبه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، دکتر لاریجانی از تئوری مذکور دفاع کرد تا بالاخره ما پیشتاز اختلاف افکنی نباشیم و به سمت وحدت برویم، اما چون رفتار ما در فراکسیون دموکراتیک است لذا به‌دنبال برگزاری جلسه عصر‌‌ همان روز بودیم و حتی در این رابطه برای رأی گیری کارت چاپ کردیم.

نقل قول باهنر در خصوص اقناع نشدن دوستان حداد عادل/تن‌ها بذرپاش مطالب را پیگیری می‌کرد

جلالی تصریح کرد: همچنین ساعت ۵ عصر دیروز جلسه‌ای با حضور لاریجانی و باهنر، ابوترابی فرد و من برگزار شد، در آنجا باهنر در اتاق مجاور با حداد عادل تماس گرفت و بعد از این تماس نزد ما آمد و اعلام کرد که به نظر می‌رسد که حداد عادل نتوانسته دوستانش را قانع کند. از طرف دیگر شاهد بودیم که مهرداد بذرپاش در این مدت تلاش‌هایی را انجام می‌داد و حتی تماس‌هایی را با خود لاریجانی در این موضوعات داشت و پیام‌های وی از طریق رئیس مجلس به ما منتقل می‌شد، ولی متأسفانه تنها بذرپاش بود که این مطالب را پیگیری می‌کرد.

وی گفت: به نظر می‌رسد ما در موضوع وحدت و ارائه لیست مشترک، با حسن نیت صادقانه رفتار کردیم و لاریجانی در این رابطه تلاش‌های بسیاری انجام داد. از طرف دیگر معلوم نیست که منشأ و منبع جملات زاکانی درباره نشست دو نفره رئیس مجلس با حداد عادل از کجا است؟

جلالی تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم که حداد عادل صادقانه و مسئولانه این پیشنهاد را مطرح و پیگیری و رئیس مجلس هم صادقانه و مسئولانه این موضوع را پیگیری کرد و ما هم بر اساس رهنمود لاریجانی حرکت کردیم و فکر می‌کنیم که این موضوع می‌توانست به‌عنوان مقدمه‌ای برای وحدت اصولگرایی باشد، اما متأسفانه دوستان همراهی نکردند و نشان داد که برخی تنها در شعار موضوع وحدت را مطرح می‌کنند، اما در عمل راه خودشان را می‌روند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار