یک کارشناس طب اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

برای درمان بیماری های واریس وگرفتگی رگ ها این روش راامتحان کنید

حجت الاسلام علیرضا کاشف جاه گفت: این روش مورد تأیید طب اسلامی است و برای درمان بیماری‌های واریس، رفع غلظت خون، گرفتگی‌ رگهای قلب و خروج خونهای سودایی و آلوده موثر است.

حجت الاسلام علیرضا کاشف جاه کارشناس طب اسلامی در گفتگو با خبرنگار قرآن وعترت باشگاه خبرنگاران در خصوص جایگاه زالودرمانی در طب اسلامی گفت: اگر چه برای زالو درمانی مانند حجامت حدیثی ذکر نشده اما از آنجا که تقدیر امام معصوم هم برای ما حجت است وقتی در تاریخ می بینیم شخصی نزد امام معصوم زالو درمانی کرده و توسط آن امام منع نشده است بنابر این زالو درمانی به عنوان یک شیوه‌ی درمانی که از قبل از اسلام رواج داشته در طب اسلامی هم پذیرفته شده است.

وی با شبیه دانستن زالودرمانی و حجامت تصریح کرد: همانگونه که بهترین زمان برای حجامت فصل بهار و پاییز است زالودرمانی نیز در این زمانها توصیه می شود چرا که تنها در این دو فصل می‌توان زالوها را صید کرد و در غیر این دو فصل زالوها مخفی شده و از محل خود خارج نمی‌شوند.

این کارشناس طب اسلامی گفت: زالودرمانی برای درمانی بسیاری بیماری‌ها مفید است خصوصاً برای افرادی که غلظت خون داشته و دکتر به آنها آسپرین می‌دهد به طوری که بجای دارو می‌توانند با استفاده از زالو خون خود را رقیق کنند.

وی افزود: زالو درمانی برای کسانی که جراحی عمل قلب باز انجام داده‌اند بسیار مفید است به طوری که اگر بعد از عمل روی محل قلب چند زالو بیاندازند، قلب آنها همانند روز اول می‌شود چرا که رگهای قلب را باز کرده و مانع ایجاد گرفتگی در رگهای قلب می‌شود.

حجت الاسلام کاشف جاه درمان واریس را از دیگر فواید زالو درمانی دانست و بیان کرد: اگر دربدن و رگ محل واریس خون لخته شده باشد و سیاهی آن از بیرون قابل مشاهده باشد در این صورت از آنجا که زالو خونهای سیاه، کثیف و سودایی را بیرون می‌کشد بنابر این رگها را باز کرده و می‌تواند طی چند مرحله جریان خون را در محل گرفتگی آزاد کند.

وی در تشریح دیگر ویژگی‌های زالو گفت: این موجود بزاق خود را در بدن ترشح می‌کند که باعث روان شدن خون بدن می‌شود و بیش از آنکه خون بدن انسان را بمکد در واقع به بدن انسان بزاق ترشح می‌کند که این بزاق حتی طبق طب جدید هم خواص درمانی دارد.

این کارشناس طب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: زالودرمانی از زمانهای گذشته و در ایران باستان رواج داشته که امروزه هم طب اسلامی و هم علم پزشکی این روش را تأیید می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.