نکاتی درباره flight mode تلفن همراه که نمی‌دانید!

ما در این گزارش به شما می گوییم حالت پرواز تلفن همراه شما چه کارایی هایی دارد.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری از کاربران فکر می کنند استفاده از حالت هواپیما در گوشی هیچ کاربردی ندارد یا دست کم کاربرد آن تنها به حضور به هواپیما محدود می شود. حالا ما در این گزارش به شما می گوییم حالت پرواز تلفن همراه شما چه کارایی هایی دارد.

در حال کار

این وضعیت (Airplane mode) در حقیقت موجب می شود رادیو، وای فای و بلوتوث دستگاه و در مجموعه عملیات انتقالی گوشی غیرفعال شوند. اما اکنون در بسیاری از هواپیماها قابلیت وای فای وجود دارد و احتمالا به زودی هم می توان بدون خاموش کردن گوشی طی سفر بدون دردسر تماس تلفنی برقرار کرد. با این اوصاف از این پس از این حالت در چه شرایطی استفاده کنیم؟

نکته اینجاست که اگر شما هرگز با هواپیما هم سفر نکنید، با فعال کردن این ویژگی می توانید بخش هایی از گوشی که با امواج رادیویی انرژی زیادی مصرف می کنند را متوقف کنید. در واقع، حالت هواپیما، مادامی که نیازی به امواج بی سیم نداشته باشید عمر باتری دستگاه را تا حد زیادی افزایش می دهد.

در حال کار

گفتنی است؛ حالت هواپیما فارغ از اینکه از چه دستگاهی استفاده می کنید (گوشی اندرویدی، آی فون، آی پی، تبلت یا گوشی ویندوزی یا هر دستگاه دیگر) کار یکسانی انجام می دهد:

امواج مخابراتی: ارسال و دریافت امواج مخابراتی از طریق برج های مخصوص متوقف می شود. با فعال کردن این ویژگی دیگر نمی توانید تماس صوتی برقرار کنید یا پیامک بفرستید.

وای فای: گوشی شما دیگر نمی تواند به دنبال بسترهای وای فای در اطراف بگردد و به آنها متصل شود و اگر هم به مودم وای فای متصل باشید، این ارتباط قطع خواهد شد.

بلوتوث: در حالت هواپیما قابلیت بلوتوث دستگاه نیز غیرفعال می شود، یعنی نمی توانید داده ای را میان دستگاه ها منتقل کنید. اما با این حال ارتباط بلوتوث با صفحه کلید یا ماوس قطع نمی شود.

جی پی اس: حالت هواپیما همچنین عملیات مربوط به جی پی اس دستگاه را نیز متوقف می کند. اما این فرایند در همه گوشی ها یکسان نیست و از همین رو موضوع جی پی اس کمی گیج کننده است.از دیدگاه نظری جی پی اس با فناوری های دیگری که در اینجا به آنها اشاره کردیم تفاوت دارد؛ دستگاهی که جی پی اس فعال دارد تنها به سیگنال های دریافتی از ماهواره ها گوش می دهد، ولی هیچ داده ای منتقل نمی کند.

با این همه، برخی از مقررات مربوط به پرواز از دریافت سگنال های جی پی اس هم بنا به دلایلی چند جلوگیری می کنند. وقتی حالت هواپیما فعال می شود، معمولا یک آیکون هواپیما در بخش هشدارهای گوشی به نمایش در می آید که در گوشی های اندرویدی و آی او اسی در نوار بالایی قابل مشاهده است. شما در این حالت هنوز هم می توانید از گوشی استفاده کنید و نیازی به خاموش کردن دستگاه ندارید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
زمانیکه گوشی رو میدم بچه باهاش بازی کنه این حالت رو فعال میکنم تا به صورت تصادفی باهاش تماس برقرار نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۲:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
خوب بود...خسته نباشید
آخرین اخبار