بر اساس اعلام گمرک؛

واردات به کشور کاهش یافت/ کالاهای اساسی صدرنشین واردات

بر اساس آمار گمرک،‌ تراز بازرگانی ايران برای دومين ماه متوالی مثبت ماند و روند كاهشی واردات در ارديبهشت ماه نيز تداوم يافت.

واردات به کشور کاهش یافت/کالاهای اساسی صدر نشین وارداتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک، واردات كشورمان در دو ماهه اول سال جاری به 6 ميليارد و 344 ميليون دلار رسيد كه اين ميزان واردات 13 و 82 صدم درصد كمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

همچنين در اين مدت ميزان صادرات غيرنفتی كشورمان به 7 ميليارد و 861 ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال 2 و 66 صدم درصد كاهش داشت. 

بنابراين گزارش، آمار تجارت خارجی كشورمان نشان می‌دهد كه در دو ماهه نخست امسال بيش از آنكه كالا وارد كشورمان شود، انواع كالا به ساير كشورها صادر گرديده است.

اقلام عمده صادرات غيرنفتی در مدت ياد شده شامل پروپان، قير نفت و پلی اتيلن بوده و عمده ترين خريداران كالاهای صادراتی كشورمان هم به ترتيب چين، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان بوده اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به ذرت دامی با سهم 3 و 44 صدم درصدی از كل ارزش واردات، برنج با 2 و 42 صدم درصد، كنجاله سويا با 2 و 24 صدم درصد، ماشين آلات و دستگاه های شكل دادن يا قالب گيری محصولات معدنی با 2 و 12 صدم درصد و گندم با 1 و 77 صدم درصد اختصاص دارد و عمده كشورهای صادركننده كالا به ايران هم در دو ماهه اول امسال به ترتيب شامل امارات متحده عربی، چين، كره جنوبی، تركيه و هند بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گمرک ، واردات ، تراز ، مثبت ، کاهش ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار