ایجاد شب مردگی در مناطق مرکزی شهر در آینده نزدیک/ مصوبه مورد بررسی قرار گیرد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: تغییر کاربری مسکونی به کاربری اداری در شهر تهران، تبعاتی همچون شب مردگی را برای این مناطق به همراه دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

ایجاد شب مردگی در مناطق مرکزی شهر در آینده نزدیک/ مصوبه مورد بررسی قرار گیردبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در ادامه جلسه علنی امروز با اشاره به اولویت‌های شهری و سازمانی در احیای بافت فرسوده اظهار کرد:‌در کلان شهر تهران بافت فرسوده در کنار بافت ناپایدار قرار دارد که مساحت بسیار زیادی نیز به خود اختصاص داده و این مسئله در اولویت نهادهای حاکمیتی نیز قرار دارد.

وی افزود: از شورای شهر در دوره گذشته به ریاست مسجد جامعه تشکرمی‌کنم که نسبت به کمیته توسعه شهری اقدام کردند و کمیسیون شهرسازی و معماری تنها کمیته فعال بود با حضور نمایندگان استانداری و شهرداری در مورد تصمیم گیری احیای بافت فرسوده بود و اقدامات موثری نیز انجام داد.

وی افزود: ستاد احیای بافت فرسوده به ریاست روحانی و عضویت قالیباف و دبیر ستاد بازسازی و نوسازی تشکیل شده است که امیدواری اقدامات موثری در این زمینه صورت بگیرد.

سالاری در تذکر دوم خود با انتقاد از قانون الزام شهرداری در تغییر کاربری مسکونی به اداری، اظهار کرد: کاربری‌های مسکونی در مناطق مرکزی در حال تبدیل شده به کاربری اداری هستند و متاسفانه تنها 55 درصد از کاربری‌های مسکونی به اداری تغییر پیدا کرده که شاهد شب مردگی در آینده نزدیک در این مناطق خواهیم بود و تخلیه سکونت گاه‌ها در این مناطق تبعاتی همچون مناطق هرندی و عودلاجان را خواهد داشت.

وی افزود:‌اگرچه این طرح از سوی شورا مصوب شده، اما باید مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد این پدیده در شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر گفت: در منطقه 6 کاربری‌های اداری به جای مسکونی اعمال شده که این مسئله مشکلات متعددی را در آینده برای مردم خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار