مدیرعامل سابق خانه سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

زمان مقایسه عملکرد من با شمقدری، الان است

محمد‌مهدی عسگر‌پور گفت: نیاز مشترک و مشکل اصلی سینماگران ما امنیت شغلی است.

محمد مهدی عسگرپور کارگردان و مدیر عامل سابق خانه سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خرنگاران درخصوص برخی اتفاقات پیش آمده در خانه سینما در دوره مدیریت وی و اثر آن برروی عملکردش و ذهنیت سینماگران گفت: زمانی که درگیر عملیاتی با ابعاد گسترده و نفرات زیاد می‌شوید کار بسیار سخت می‌شود. در خصوص خانه سینما هم اتفاقاتی ناخواسته رخ داد که ابعاد آن جهانی شد و بر روی افکار سینماگران و هنرمندان تأثیراتی چه منفی و چه مثبت گذاشت.

وی افزود: لطف خدا بود که در ماجرای تعطیلی خانه سینما تا آنجایی که لازم بود آحاد سینماگران حضور داشتند و حس مثبت خود را اعلام کردند و نمونه آن طومار چند هزار امضای بود که در تاریخ ثبت شد.

عسگرپور ادامه داد: ما برای جنگ و درگیری با مدیران دولتی که در واقع بنای بستن خانه سینما را داشتند، نیامده بودیم چون سابقه اجرایی من نشان می‌دهد که در مدت زمان زیاد مدیریتم به دنبال فعالیت بی‌سر وصدا و بی‌تنش بوده‌ام.

وی افزود: در دوره مدیریت من در خانه سینما اتفاقاتی رخ داد که به ناگزیر درگیر آن شدم و تا آنجایی که لازم بود باید از تمام ساز و کار‌ها استفاده می‌کردم تا این رفتار غیر قانونی و رفتاری که اساساً خلاف عرف و عقل و منطق بود را تغییر جهت دهم.

عسگر‌پور عنوان کرد: الان زمان خوبی است که مشخص شود بنده به جامعه خدمت کردم یا آقای شمقدری.

وی بیان کرد: یکی از کارهای سخت من در زمان مدیریت خانه سینما ایستادن جلوی جریان انحرافی و همدل کردن صنوف بود که برای این پروسه سخت زمان زیادی صرف شد.

این کارگردان درخصوص خواسته مشترک صنوف و مشکل اساسی آن‌ها در زمان مدیریتش اظهار داشت: اگر ۳۲ صنف خانه سینما را به ۶ گروه تقسیم کنیم هر گروه خواسته متفاوتی داشت که برخی مشکل مجوز، برخی بیکاری که تعداد آن‌ها زیاد است، برخی که نسبت به نان محتاج بودند ولی نیاز مشترک مشکل اصلی سینماگران ما ایجاد امنیت شغلی بود.

وی افزود: قبلاً تعریف امنیت شغلی در سینما وجود نداشت ولی الان بوجود آمده و حدود ۵ سال است که دفترچه‌ای داریم که هم امنیت شغلی را تعریف کرده و هم پارامتر‌های آن را تعریف کردیم و پیگیری بخشی از آن‌ها به ما و بخش قابل توجهی به دولت ربط دارد.

عسگرپور ادامه داد: به عنوان مثال جلوگیری از عوامل فیلمهایی که عضو صنف نیستند و امنیت شغلی را به مخاطره می‌اندازند، راه‌اندازی صندوق بیمه بیکاری از کارهایی است که مستقیم به دولت ربط دارد و از وظایف سینما به شکل مستقیم نیست.

وی گفت: تهیه بانک اطلاعاتی اعضای سینما یکی دیگر از کارهای انجام شده در زمان ما بود که باعث شد حدود ۹۵ درصد آن‌ها شماره مهندسی داشته باشند. شماره نظام مهندسی فقط یک شماره نیست بلکه متصل به یک بانک اطلاعاتی است که وضعیت افراد را مشخص کرده و قابلیت اتصال به بانکهای دیگر مثل مالیات، شورای پروانه ساخت و نمایش و هر گلوگاه دیگری را دارد.

عسگرپور در پاسخ به اینکه آیا باز هم شغلهای پرمخاطره مثل مدیریت خانه سینما را قبول می‌کند یا نه؟ افزود: در دولت نهم مشکلات نداشتیم و دوره خوبی بود ولی در دولت دهم فضا‌ها فرق کرده و مشکلات عمده‌ای بوجود آمد که مدیریت من را زیر سوال برد ولی با همه تفاسیر برای من فیلمسازی و مدیریت تقریبا یک وزن دارد و قبول مدیریت من بستگی به موقعیت کاریم دارد اگر تشخیصم بر مدیریت باشد انجام داده و اگر تشخیصم فیلمسازی باشد آن را ادامه می‌دهم.

وی در پایان گفت: امیدوارم رضا میرکریمی بتواند در ادامه این راه موفق باشد. برای او آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار