تراشه 10 نانومتری سامسونگ تایید شد

شایعاتی در مورد همکاری شرکت کوالکام با سامسونگ برای ساخت چیپست جدید Snapdragon820 منتشر شده است.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛شرکت تایوانی TSMC تصمصم گرفت تا با ارائه چیپست های ۱۰ نانومتری خود در سال ۲۰۱۶ سدی را رو بروی سامسونگ قرار دهد،اما با ارائه این خبر سامسونگ نیز به معرفی چیپست های جدید خود با نام FinFET که به احتمال زیاد از فن آوری ۱۰ نانومتری استفاده می کنند پرداخت که بنا به گفته ی سامسونگ نتایج این چیپست بسیار راضی کننده بوده  است.

در این زمان اینتل نیز اعلام کرد تا آخر سال ۲۰۱۶ چیپست های ۱۰ نانومتری خود را عرضه خواهد کرد.

گفتنی است؛این اخبار توسط سامسونگ و اینتل منتشر شد حتی در این باره حرف هایی در رابطه با کار روی چیپست های ۵ نانومتر و ۷ نانومتری نیز منتشر شده است. 

تراشه 10 نانومتری سامسونگ تایید شد

امروز سامسونگ اعلام کرده است که تراشه ۱۰ نانومتری خود را تا پایان سال ۲۰۱۶ به تولید انبوه خواهد رساند.تصور می شود این فناوری جدید با مزایای قابل توجهی عرضه خواهد شد که از نظر قدرت پردازش،اندازه ی تراشه و هم چنین میزان مصرف برق بسیار متفاوت با تراشه های قبلی خواهند بود.

تراشه 10 نانومتری سامسونگ تایید شد

تراشه ی ۱۰ نانومتری جدید ادامه دهنده ی راه تراشه های FINFET  است که از تکنولوژی ترانزیستورهای اثر میدانی استفاده می کند،می باشد.این تراشه درست مثل سامسونگ اگزینوس ۷۴۲۰ است که به عنوان اولین تراشه تلفن همراه  14 نانومتری تولید شده و بر روی گل سر سبد جدید سامسونگ S6 و ۶edge نیز سوار است.اگزینوس ۷۴۲۰ تراشه ای بسیار سریع از نظر پردازش است و در حال حاضر نیز سریعترین تراشه ی تلفن های همراه اندرویدی است.

در اوایل این هفته سامسونگ در کنفرانس بین المللی ISSCC (کنفرانس مدارات حالت جامد)در سانفرانسیسکو از یک وافر ۳۰۰ میلی متری که با فن آوری جدید تولید شده است رو نمایی خواهد کرد که این نشان می دهد تولید تراشه های با فن آری ۱۰ نانومتری ببرای سامسونگ نهایی شده است.

تنها مزیت استفاده از تراشه ۱۰ نانومتری به استفاده در گوشی های هوشمند ختم نخواهد شد و در تکنولوژی های مرتبط همچون تجهیزات شبکه،سخت افزارهای کامپیوتری،WEARABLES و …. نیز کاربرد فراوانی خواهد داشت.

با معرفی این فن آوری توسط سامسونگ و استفاده از تراشه ای ۱۰ نانومتری در گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۶ اپل مطمئنا با یک فن آوری جدید تر در سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار