همدان؛

استان همدان رتبه چهارم جذب تسهیلات کشاورزی

مدیر اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گفت: استان همدان توانسته است رتبه چهارم جذب تسهیلات کشاورزی را کسب کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن؛ اکبر راستار با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه شایانی به مکانیزاسیون کشاورزی در کشورداشته گفت: پارسال از 800 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده به بخش مکانیزاسیون کشور، استان همدان 44 میلیارد تومان را جذب کرد، که پیش بینی میشود امسال به 60میلیار تومان افزایش پیدا میکند.

وی افزود: استان همدان بعد از استان های خوزستان، فارس و خراسان رضوی از نظر جذب تسهیلات بانک کشاورزی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

راستار از خرید 656 دستگاه تراکتور ،33 دستگاه کمباین و 1 هزار و 250 دنباله بند خبر داد و گفت: یارانه و کمک های بلاعوض برای دستگاه های نوین کشاورزی مانند، دستگاه نشا کار و دستگاه برداشت چغندر قند در نظر گرفته شده که 30درصد را سازمان جهاد کشاورزی از یارانه بلاعوض پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تراکتور هایی که زیر 13 سال عمر دارند پلاک گذاری می‌شوند، گفت: تا کنون 500دستگاه تراکتور پلاک گذاری شده است.

راستار ادامه داد : بعد از پلاک گذاری فاز اول،فاز دوم تراکتور های 13 تا 25 ساله تا پایان شش ماهه امسال انجام می شود.

مدیراداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی  از کارت سوخت دستگاه های کشاورزی خبرداد و گفت:باهمکاری نظام مهندسی و پلیس راهنمایی و رانندگی ،کارت هوشمند سوخت برای ماشین آلات کشاورزی صادر می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته از هزار و 135 دستگاه کمباین موجود در کشور 678 دستگاه از استان های دیگر برای برداشت محصولات کشاورزی وارد استان همدان شدند.

راستار با بیان اینکه با کاهش 1 درصدی ریزش دستگاه های برداشت غلات، 7 میلیارد تومان به نفع کشاورزان می شود افزود: دستگاه های برداشت غلات کشاورزی معاینه فنی شده که این کار موجب کاهش ریزش ضایعات غلات می شود.

وی خاطر نشان کرد: آمار میانگین ضایعات ریزش دستگاه ها،سال گذشته از8/5درصد از میانگین کشوری ،استان همدان تنها  7/6 درصدبوده که در صدد این هستیم که این آمار را کمتر کنیم.

راستار از برداشت زودتر محصولات نسبت به سال 93 خبرداد و گفت: امسال برداشت محصولات 81 درصد با کمباین، 16 درصد دروگر و 3 درصد دستی انجام می‌شود که سوخت در نظر گرفته شده برای کمباین ها 200 لیتر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.