بازار کنترل کیفیت خودرو؛

نحسی 13، کیفیت خودروهای داخلی را گرفت / ویتار در صدر، ام وی ام در قعر

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حالی جدیدترین گزارش کیفی خوردوهای داخلی را اعلام کرد که بر اساس آن، 13 خودرو با افت کیفی روبور شده اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛آسا، پژو پارس (در سه مدل)، ام وی ام X33، ام وی ام 110، پژو 405، سمند، تیبا، پارس تندر، پراید 131 (در دو مدل) و پژو 206 صندوقدار، 13 خودرویی هستند که سطح کیفی آنها در مقایسه با گزارش قبلی شرکت بازرسی، پایین آمده است.

در این گزارش که به فروردین ماه مربوط می شود، 28 خودرو تولید داخل در 9 معیار «سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان»، «سیستم موتور و انتقال قدرت»، «ترمز»، «تجهیزات الکتریکی»، «بدنه»، «رنگ»، «تزئینات داخلی و خارجی»، «نفوذ آب» و «صداهای غیر‌عادی» مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته‌اند.

خودروهای تحت ارزیابی، در پنج دسته قیمتی «زیر 25 میلیون تومان»، «25 تا 50 میلیون تومان»، «50 تا 75 میلیون تومان»، «75 تا 100 میلیون تومان» و «بالای 100 میلیون تومان» قرار گرفته و با توجه به مجموع نمرات منفی به دست آمده، رده‌بندی شده‌اند. در مجموع اما «سوزوکی گرندویتارا» با کسب کمترین نمره منفی، عنوان با کیفیت‌ترین خودرو داخلی را ازآن خود کرده و ام‌وی‌ام مدل 110 نیز آخرین خانه جدول رده‌بندی را صاحب شده است.

بر این اساس، در دسته قيمتي زير 25 ميليون تومان،  تيبا، پراید در مدل های 132 و 131 سایپایی و پارس خودرویی و همچنین ام وی ام 110، به چشم می آیند که به ترتيب 54.4، 75.5، 76.7، 78.8 و 82.0 نمره منفي را به دست آورده اند. در گروه قیمتی 25 تا 50 ميليون تومان نیز که 15 عضو دارد،  پارس تندر و تندر -90 در مدل های ایران خودرویی و پارس خودرویی، حائز بالاترین کیفیت شده اند پس از آنها نیز پژو 206 ها توانسته اند کیفیت بهتری را در مقایسه با سایر خودروهای گروه مورد بررسی، به دست بیاورند.

در انتهاي جدول اين دسته قيمتي نيز خودروهاي پژو پارس ايران خودرو فارس و تيبا 2 به چشم مي خورد.

در گزارش فروردین ماه اما پنج خودرو نیز در گروه قیمتی 50 تا 75 ميليون تومان جا خوش کرده اند که "آسا" در جايگاه اول قرار دارد و جك 5J اتوماتيك جك 5J  و ام وي ام X33 جديد ليفان X60 نیز رده های بعدی را در اختیار گرفته اند. 

همچنين سراتوی مونتاژِی سايپا نیز در دسته قيمتي بين 75 تا 100 ميليون تومان، تنها عضو این گروه است و سوزوکی گرند ویتارا نیز به تنهایی در دسته قیمتی بالای 100 میلیون تومان به چشم می آید و طبعا رقیبی در این گروه ندارد.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حسام
۱۷:۴۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
مگه کشورر ما چیزی به اسم استاندارد ندارد؟؟؟که این همه خودروی چینی وارد میشه x33تو کشور چین 8میلیون تو ایران65میلیون تومان !!!! کشور چین که یک خودروی شاسی بلند جفت دیفرانسیل ،باید بده @،ولی یه خودروی بی ارزش تک دیفرانسیل بدون امکانات جی پی اس وامکاناتی که برداشته مثل ویبره صندلی ،کولر وبخاری صندلی ،...یه ماشین استیشن بزرگ میده وایران بدون هیچ اعتراضی با5برابر قیمت میده مردم؟؟؟
Germany
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
13 نحس نيست!
Iran (Islamic Republic of)
پیاده
۲۲:۰۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
وافعا متاسفم برای این سازو کار تعرفه ها که نه تنها باعث پیشرفت نمیشه بلکه شجاعانه از کیفیتشون کاهش میدن
Iran (Islamic Republic of)
پیاده
۲۱:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
وافعا متاسفم برای این سازو کار تعرفه ها که نه تنها باعث پیشرفت نمیشه بلکه شجاعانه از کیفیتشون کاهش میدن
Iran (Islamic Republic of)
عشق علی
۲۱:۲۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
لطفا تیترو تغییر بدین یعنی چی نحسی۱۳.شماهم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
سلام
خجالت نمیکشین میگین " نحسی 13 " !!!!!!؟
مگه میشه عددی نحس باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
احسنت به وآروزی سربلندی هرچه تماتر به گروه خودرسازان
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۱۸:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
خودرو سازی دیگر نه اشتغال دارد نه تولید دارد بلکه خودروسازی ایران فقط مونتاژ قطعات چینی وفروش به ده برابر قیمت تمام شده است
آخرین اخبار