قاضی‌زاده به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

۴۰۰ دستگاه ام.آر.آی و سی‌تی‌اسکن وارد مراکز دولتی می‌شود/ کاهش صف‌های طولانی نوبت‌‌دهی برای ام.آر.آی و سی‌تی‌اسکن

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌ ویژه وزارت بهداشت برای حل مشکلات نوبت دهی ام.آر.آی و سی‌تی‌اسکن، از ورود ۴۰۰ دستگاه جدید در مراکز درمانی و بویژه مناطق کم برخوردار در سراسر کشور خبر داد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای رفع مشکلات نوبت‌دهی سی. تی اسکن و‌ ام. آر. آی اظهار کرد: به تازگی و طی امضای قرار دادی جدید با شرکت مبنا، باید تا پایان امسال تعداد ۴۰۰ دستگاه‌ام. آر. آی و سی. تی اسکن جدید وارد مراکز درمانی دولتی شود.

وی به مشکلات کمبود و همچنین طولانی شدن صف‌های انتظار‌ام. آر. آی و سی. تی اسکن، بویژه در مناطق کم برخوردار کشور، اشاره کرد و گفت: به همین منظور تجهیز مناطق محروم و یا جایگزینی دستگاه‌های جدید با انواع قدیمی و از رده خارج شده آن‌ها در این مناطق، در راس اولویت‌های تجهیز مراکز درمانی به دستگاه‌های جدید سی. تی اسکن و‌ام. آر. آی در سراسر کشور قرار گرفت.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر محل‌های به کارگیری دستگاه‌های‌ام. آر. آی و سی. تی اسکن در نقاط مختلف کشور مشخص شده که در صورت فراهم آوری تمام امکانات و ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی، به زودی این دستگاه‌ها در مراکز یاد شده مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وزیر بهداشت گفت: در بسیاری از موارد طولانی‌تر شدن صف‌های نوبت دهی و افزایش تعداد بیماران نیازمند به‌ام. آر. آی و سی. تی اسکن، مشکلات را هم برای کادر درمانی و هم برای خود بیماران فراهم می‌آورد و حالا با این تدبیر وزارت بهداشت، بزودی شاهد کاهش این صف‌ها بویژه در مناطق کم برخوردار کشور خواهیم شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
خدا خیرت بده
دستت درد نکنه
آخرین اخبار