طاهری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ارائه گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد در مورد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب به کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت و پیرامون نمایشگاه بین‌المللی کتاب گزارشی ارائه کرد.

ارائه گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد در مورد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب به کمیسیون فرهنگی«سید علی طاهری» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزئیات امروز کمیسیون فرهنگی گفت: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت تا پیرامون نمایشگاه بین‌المللی کتاب گزارشی ارائه کند.

وی افزود: در ادامه این جلسه صالحی، معاون وزیر نیز گزارشی نسبت به عملکرد این نمایشگاه و مقایسه با سال گذشته ارائه کرد و مسائلی که اعضای کمیسیون با حضور در این نمایشگاه با آن مواجه شدند، نیز مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی بر اساس بازدیدی که از نمایشگاه بین‌المللی کتاب داشت، ضمن قدردانی از خدمات وزارت ارشاد به خاطر برگزاری نمایشگاه اشکالاتی را از باب نظارت مطرح کرد که در مورد محتوا و ایراداتی در مورد حضور غیرمجاز ناشران در نمایشگاه کتاب مطرح کرد.

طاهری در ادامه اضافه کرد: همچنین برخی اشکالاتی که غرفه ها داشتند در خصوص حجم چاپ کتاب از سوی آنها بود که مغایر با حضور در نمایشگاه عنوان شد یعنی چاپ کتاب از سوی آنها به حد نصاب برای حضور در نمایشگاه نرسیده بود که به عنوان جریمه از حضور در این نمایشگاه در سال آتی محروم خواهند شد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در این نشست به پیشنهاد اعضای کمیسیون در رابطه با برگزاری جلسه‌ای با منتقدان نمایشگاه کتاب مطرح شد و قرار شد جلسه‌ای در این کمیسیون با حضور منتقدان نحوه برگزاری نمایشگاه و مسئولان اجرایی آن داشته باشیم تا سال آینده نمایشگاهی به مراتب با کیفیت تر برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی نیز هفته آخر خرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار