در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد

تشکیل کمیته بررسی صلاحیت و تایید روسای دانشگاههای کشور

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه سه شنبه خود، ترکیب شورایی را تعیین کردند که وظیفه آن، بررسی و تایید صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست دانشگاههای کشور است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه، تشکیل کمیته‌ای را متشکل از رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رییس هیات نظارت و بازرسی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به عنوان اعضای دائم تصویب کرد تا فرآیند بررسی و تایید صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی وزرای علوم و بهداشت برای ریاست دانشگاه‌های این وزارتخانه‌ها را برعهده بگیرد.

معرفی گزینه‌های ریاست دانشگاه‌ها همچنان بر عهده وزرای علوم و بهداشت است و طبق تصویب اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، تایید صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی باید به صورت اجماعی در کمیته فوق انجام شود و در صورتی که اختلاف‌نظری وجود داشته و اجماع حاصل نشود، موارد اختلافی در صحن شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بررسی خواهد شد.

همچنین از آنجا که طبق قاعده انتخاب روسای آن دسته از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که جمعیت دانشجویی آنها بالای 5 هزار نفر می‌باشد، در صحن شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شد؛ اعضا مقرر کردند، انتخاب روسای این واحدها نیز پس از معرفی از سوی رییس دانشگاه، در کمیته مزبور و بر اساس رویه مصوب انجام شود.

به گفته دبیر و سخنگوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در پایان این جلسه با اعضای کمیته مذکور هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا اولین جلسه این کمیته در هفته آینده تشکیل و نسبت به روسای دانشگاههایی که در انتخاب و معرفی آنها تاخیر صورت گرفته است، تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار