با تصویب مجلس؛

منابع مالی احزاب در دفاتر قانونی ثبت می‌شود

با تصویب مجلس کلیه درآمدها، منابع، مصارف و هزینه‌های احزاب باید در دفاتر قانونی ثبت شود.

منابع مالی احزاب در دفاتر قانونی ثبت می‌شودبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۶ خردادماه، ماده ۱۴ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اعلام شده از سوی شورای نگهبان را پس از اصلاح به تصویب رساندند.


براین اساس ماده ۱۴ این طرح تصریح می‌کند: منافع مالی احزاب باید از طریق قانونی تأمین و هزینه شود، کلیه درآمد‌ها و منابع آن و مصارف و هزینه‌های حزب باید در دفا‌تر قانونی ثبت شود.

تبصره- کلیه احزاب سیاسی موظفند درآمدهای مالی و صورت هزینه‌های خود را سالانه پس از تصویب شورای مرکزی حزب در پایان هر سال شمسی به کمیسیون احزاب ارائه کنند.
کمیسیون مذبور موظف است حداکثر ظرف مدت ۳ ماه نظرات خود را در مورد مطابقت یا عدم مطابقت با قوانین و مقرارت جاری کشور اعلام کند.

همچنین نمایندگان در ادامه بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی ماده ۲۴ این طرح را که اعاده شده از سوی شورای نگهبان بود پس از اصلاح به تصویب رساندند.

بر این اساس ماده ۲۴ تصریح می‌کند: از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب ۱۳۶۰/۶/۷ نسخ می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: منابع ، مالی ، احزاب ، دفاتر ، قانونی ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار