جریمه شکار پلنگ ایرانی به 80 میلیون تومان افزایش یافت

مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست مطرح کرد: بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان ناشی از شکار و صید تعیین شده و افزایش می‌یابد.

جریمه شکار پلنگ 80 میلیون تومان افزایش یافتعلی تیموری، مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس بند (چ) ماده 3 قانون شکار و صید که کلیات آن در روزهای پایان سال 93 در شورای عالی محیط زیست تصویب شد، توسط سازمان محیط زیست تایید نهایی رو به دبیرخانه شورای عالی محیط زیست ارسال شد، بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان ناشی از شکار و صید تعیین شده و افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: قرار شد پس از تصویب کلیات این بند، نظر استانداری که آمار تخلفات شکار و صید در استان‌های متبوعشان بالاست. برای تعیین این بها گرفته شود که این اقدام توسط سازمان محیط زیست در استان‌های زنجان، یزد، سمنان، گلستان و لرستان انجام شد.

تیموری در خصوص تعیین جرایم بیان کرد: نظرم تخصصان محیط زیست برای تعیین جرایم متناسب با ارزش جانوران وحشی نیز گرفته شد و با تشکیل صورت جلسه‌ای، پیشنهادات نهایی سازمان محیط زیست به شورای عالی محیط زیست تقدیم و در حال حاضر پیشنهادات در دبیرخانه بررسی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ به زودی بهای نهایی جانوران وحشی طی یک هفته آینده توسط شورای عالی محیط زیست ابلاغ می‌شود.

مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست عنوان کرد: در ای بند به گونه‌های در معرض انقراض توجه بیشتری شده و بهای بیشتری برای آن‌ها در نظر گرفته شده، اما جرایم کمتری برای جانوران خانگی مد نظر قرار گرفته و ضرر و زیان ناشی از تخلفات شکار و صید این جانوران متعادل تر شده است.

وی افزود:‌ بر اساس بهای شکار و صید یوز پلنگ آسیایی از 20 میلیون تومان به 100 میلیون تومان، پلنگ ایران از 5 میلیون تومان به 80 میلیون تومان رسیده است. همچنین بهای شکار و صید گونه‌هایی مانند خرس قهوه‌ای 50 میلیون تومان، گوزن زرد 60 میلیون تومان و مرال و شوکا نیز با افزایش چشمگیری به 35 میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شکار ، پلنگ ، جریمه ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۴:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
موافقم
آخرین اخبار