حضور بزرگان تئاتر مایه اقتدار است

حضور بزرگان تئاتر در کنار جوانان، حتی با وجود تعارض در دیدگاه هم مایه برکت و اقتدار است.

ایوب آقاخانی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، در خصوص ارزیابی نسل جوان تئاتر ایران گفت: با توجه به وجود انرژی و انگیزه غیر قابل انکاری که در بسیاری از جوانان است، اما همچنان مسئله اصلی چگونگی تبدیل این انرژی بالقوه بالفعل بوده، فارغ از کمبودهایی که نشات گرفته از خود جوانان است، اما بخش بزرگی از کاستی‌ها به عملکرد قابل نقد سیستم هدایت‌کننده توان جوانان بر می‌گردد، به هر حال به ظهور رسیدن توانایی‌ها دشواری‌ةای خاص خود را دارد.

وی در ادامه گفت: به هیچ وجه منکر حضور افراد استثناء نمی‌شود که راه درستی را در این عرصه پیش‌ گرفته‌اند، اما بیشتر جوانان به جای بکارگیری تجربیات منطقی در ارائه بدون دانش کافی و تخصصی همه تمرکز خود را معطوف به نوآوری و قانون شکنی در این عرصه می‌کنند و در نهایت نوعی بی‌هویتی و هیجان زدگی را در آثارشان مشاهده می‌کنیم.

آقاخانی در خصوص تعامل جوانان با پیشکسوتان اظهار داشت: حضور بزرگان حتی اگر با سلیقه نسل جوان در تعارض باشد برکت و مایه اقتدار و چون تکیه گاهی برای نسل‌ها است.

وی در خصوص وضعیت نابه‌سامان ورود به حوزه تئاتر بیان کرد: نبود شایسته سالاری و سیستم آموزشی قابل نقد ما اصلی‌ترین صدمه‌ها را به تئاتر و جوانان مشتاق ورود به این حرفه می‌زند و تا حد بسیار زیادی سبب ایجاد اوضاع نابه‌سامان امروز تئاتر ایران شده است.

آقاخانی در ادامه گفت: متاسفانه امروز مولفه‌های اصلی برای حضور افراد بر روی صحنه‌های تئاتر همه چیز شده جز علاقه و کوشش فرد و داشتن دیدگاه که یکی از بارزترین ویژگی‌ها برای هنرمندان است. ای کاش همانند دهه 70 ورود به این عرصه بر اساس ضابطه باشد نه فیلترهای غیر منطقی و روابطی که امروز شاهد آن هستیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار