رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

هنرمند بدون اقتصاد فرهنگی نمی تواند اثر فاخر تولید کند

محمود صلاحی گفت: اگر اقتصاد فرهنگی ما درست نباشد نمی‌توانیم به هنرمند بگوییم که

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنر شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص چگونگی ارتقاء آثار فرهنگی گفت: ما در شهرداری راهی را شروع کرده‌‌ایم و هنوز به هدف جدیمان نرسیده‌ایم. چند سال پیش رهبر فرمودند باید برای ارتقاء فرهنگ تلاش کنیم به همین منظور امسال برای دومین بار همایش برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: تا جایی که امکان داشت برای این نمایش از صاحب‌نظران دعوت کردیم و یا کمیسیون تشکیل داده ایم. بیش از 173 مقاله به این همایش راه یافته است که از30 مقاله تقدیر خواهد شد.

صلاحی عنوان کرد: امسال برای اولین بار تندیس طلای ارتقاء فرهنگی را طراحی کرده‌ایم افزون بر آن یک تندیس اختصاصی برای بهترین اثر حوزه ادبیات دفاع مقدس تعبیه شده است.

وی افزود: اگر از سوی ارگان‌های مختلف به ما کمک شود و تنها به مصرف کننده داخلی نگاه نکنیم و سلیقه‌ی خارجی را هم در نظر بگیریم در این مسیر به یک نتیجه خوب می‌رسیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اظهار داشت: سابقه‌ی فرهنگی ایران بسیار غنی است و این پیشینه از آثار میراث فرهنگی ما به شدت به چشم می‌آید اما برای تولید آثار فاخر هنری در زمان الان باید اقتصاد فرهنگی ما درست شود چون در غیر این صورت نمی‌شود به یک هنرمند پیشنهاد کار داد.

صلاحی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با بهبود اقتصاد فرهنگی بتوانیم بار فرهنگی انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دهیم.


انتهای پیام/


 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار