نبود علائم بیماری‌ علت اصلی پیشرفت اسکولیوز است

متاسفانه اغلب موارد اسکولیوز بدون علامت بوده که این موضوع موجب عدم تشخیص به موقع بیماری شده و به عنوان علت اصلی پیشرفت آن شناخته می‌شود.

محمد درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بیماری اسکولیوز هنگامی که به ستون فقرات نگاه می‌کنیم، به جای اینکه ستون فقرات مسیری مستقیم را به سمت بالا طی کند، به سمت راست یا چپ زاویه پیدا کرده است. 

وی با بیان اینکه بیماری اسکولیوز برای بسیاری از افراد جامعه شناخته شده نیست، تصریح کرد: اگر چه اسکولیوز شیوع بالایی ندارد، اما در مقایسه با بسیاری دیگر از مشکلات حوزه ارتوپدی شایعتر بوده و با عوارض بیشتری همراه است

درستکار تاکید کرد: البته مشکل اسکولیوز تنها به عدم آشنایی افراد جامعه با این بیماری خلاصه نمی‌شود، بلکه نبود علائم مشخص و تشخیص دیر هنگام بیماری نیز مشکلی جدی محسوب می شود. 

وی افزود: متاسفانه اغلب موارد اسکولیوز بدون علائم بوده که این موضوع موجب عدم تشخیص به موقع بیماری شده و به عنوان علت اصلی پیشرفت آن شناخته می‌شود.

درستکار یادآور شد: اسکولیوز معمولا بدون درد پیشرفت می‌کند و ممکن است به دلیل عدم تشخیص به موقع، انحراف و قوس ایجاد شده چند برابر شده و درمان بیماری تنها با روش‌های جراحی که خطرات زیادی به همراه دارد، امکان پذیر باشد. 

وی گفت: معاینه منظم کودک در سالهای ابتدایی زندگی وی، راهکار مهمی در تشخیص به موقع اسکولیوز و درمان بیماری است. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار