مدیر آموزش از راه دور آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

آغاز فعالیت مدارس از راه دور از مهر ماه/ جعل مدرک در مدارس از راه دور صحت ندارد

مدیر آموزش از راه دور آموزش و پرورش با اشاره به آغاز فعالیت مدارس از راه دور در مهر ماه اظهار کرد: خبرهایی که در خصوص جعل مدرک در این مدارس شنیده می‌شود صحت ندارد.

گودرز شاه‌مرادی مدیر آموزش از راه دور آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران  با اشاره به فعالیت مدارس از راه دور اظهار کرد: موضوعی که تحت عنوان دیپلم جعلی در مدارس از راه دور عنوان می‌شود صحت ندارد و‌‌ همان فعل و انفعالات آموزش و تربیتی که در مدارس عادی وجود دارد در مدارس از راه دور هم ملاحظه می‌گردد.

وی گفت: در این مدارس اگر موردی باشد که مطابق ضوابط عمل نکند تخلف محسوب می‌شود و مطابق قانون با مدرسه متخلف برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در آموزش از راه دور سه بخش داریم که شامل نظارت همتا، نظارت خود کنترلی و نظارت از سوی مسئولین است و بدین ترتیب مدارس از راه دور در هر نیم‌سال تحصیلی سه بار مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان عادی هم با نظر کمیسیون خاص می‌توانند دانش‌آموز مدارس از راه دور شوند، ادامه داد: ثبت نام در مدارس از راه دور از روی سایت این مدارس صورت می‌گیرد و برای ورود نظر کمیسیون خاص رسیدگی به تحصیل در مدارس از راه دور احتیاج است.

وی تصریح کرد: سه نیم‌سال تحصیلی در مدارس از راه دور داریم که فعالیت این مدارس نیز از مهر ماه آغاز می‌شود و عمدتا کلاسهای این مدارس در نوبت دوم تشکیل می‌شود.

علاقمندان به تحصیل در مدارس از راه دور فریب تبلیغات را نخورند
شاه‌مرادی در ادامه توضیح داد: آموزشگاه‌ها برای جذب مشتری تبلیغات دروغین با عنوان آموزش از راه دور اعلام می‌کنند که این تبلیغات کذب است و ارتباطی به مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش ندارد.

وی ادامه داد: مدرک مدارس از راه دور همانند مدارک مدارس عادی اعتبار دارد و آزمون‌ها در این مدارس تحت نظارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی یادآور شد‌: دانش‌آموزان آموزش از راه دور در این مدارس رایگان تحصیل می‌کنند اما بزرگسالان شهریه اندکی در حد ۴۶ هزار تومان یعنی به ازای هر واحد در متوسطه حدود ۷ تا ۹ هزار تومان شهریه پرداخت می‌نمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.