امام جمعه تبریز؛

سفر مسئولان به استانها موجب امیدواری مردم می‌شود

امام جمعه تبریز گفت: حضور مسئولین در استان‌ها موضوعیت دارد چرا که مردم هر استان متوجه خواهند شد که توجه مسئولان فقط به پایتخت نیست و استان‌های دیگر نیز محل توجه مسئولین هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری ،دیشب در دیدار با معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و  تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سفر رئیس جمهور به این استان سفر بسیار خوبی بوده و از اظهارت رئیس جمهور مشخص می‌شود که وی نیز از این سفر راضی بوده است.

امام جمعه تبریز گفت:  حضور مسئولین در استان‌ها موضوعیت دارد چرا که مردم هر استان متوجه خواهند شد که توجه مسئولان فقط به پایتخت نیست و استان‌های دیگر نیز محل توجه مسئولین هستند.

آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: امیدواریم تمام سفرهای دولت به استان ها‌به سلامت و موفقیت انجام شود تا مقاصد اصلی دولت یازدهم تحقق یابد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر  ارگانی مانند معاونت حقوقی ریاست جمهوری در سطح کشور و استان‌ها فعال شود می تواند اختلاف ها را حل کند. 

وی افزود: این ناهماهنگی‌ها در مبادلات تجاری، صنعتی، کشاورزی و به طور کلی همه امور کشور و نیز مبادلات با خارج رخ می دهدکه رفع آنها  برای این مملکت بسیار مفید و ضروری است.

امام جمعه تبریز‌در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات قدیمی در آذربایجان شرقی گفت: موقوفات بسیاری در استان هستند که بسیاری از آنها از بین رفته است و استانداران و مسئولان قضایی نتوانسته اند این مشکلات را حل کنند.

وی اظهار کرد: احیای موقوفات آذربایجان شرقی در ربع رشیدی و قائم مقام فراهانی  برابر با ثروت هنگفت و  پول نفت  است ولی درحال حاضر تمام موقوفات ربع رشیدی به جز زمین محدودی در تبریز از بین رفته و در مورد املاک قائم مقام نیز مشکلات زیادی وجود دارد.

 همچنین امین زاده ، معاون حقوقی رئیس  جمهور نیز در این دیدار بر رفع مشکلات حقوقی در دستگاه های اجرایی کشور و استانها تاکید کرد.

معاون حقوقی رییس‌ جمهور با قدردانی از تلاش‌های مدیران اجرایی استان آذربایجان شرقی به منظور کاهش حل اختلافات بین دستگاه‌های این استان گفت: در استان آذربایجان شرقی این مقدار تمکین به حل اختلافات بسیار ارزشمند است و اگر نیز اختلافات در استان حل نشود به تهران ارجاع میابد.

وی بیان کرد:  وضعیت آذربایجان شرقی در اختلافات میان دستگاه های اجرایی را بهتر از میانگین کشوری دانست و گفت: خوشبختانه آذربایجان شرقی رتبه بهتری نسبت به سایر استانها در زمینه اختلاف میان دستگاه ها دارد و استانداری آذربایجان شرقی توانسته اختلافات را تا حد زیادی در خود استان مرتفع کند.

امین زاده یادآور شد: در آذربایجان شرقی آرامش خوبی میان دستگاه ها حاکم است.

 وی یادآور شد: این خدمات حل اختلاف  به صورت رایگان صورت گرفته و مبالغ کلانی صرفه جویی شده و اگر وزارتخانه ای به دستگاه قضایی مراجعه کند مواخذه می شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: با حل و فصل اختلافات میان وزارتخانه ها در مسائل حقوقی موجب شده ایم تا اختلاف به دستگاه قضایی کشیده نشود.

اللهیارپور ، مدیر روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس جمهور نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد اخلافت موقوفات قائم مقام فراهانی اظهار کرد: در این زمینه گزارشاتی داشته ایم که برای حل اختلاف در این مورد برنامه ریزی شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور پس از این دیدار با حضور در مقبره الشعرای تبریز به مقام شهریار و شعرای مدفون در این مکان ادای احترام کرد.

سفر معاون حقوقی رئیس جمهور به تبریز دیشب پایان یافت و وی به همراه هیئت همراه وبا بدرقه معاون استاندار آذربایجان شرقی به تهران بازگشت.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.