مشاور وزیر صنعت عنوان کرد

بازگشت اعتماد به بازار از مهمترین اقدامات دولت یازدهم است

مشاور وزیر صنعت با تاکید بر اینکه هم اکنون علائم رونق در اقتصاد کشور در حال نمایان شدن است، گفت: از مهمترین اقدامات دولت یازدهم بازگشت اعتماد به بازار و ایجاد بیش از 70 درصد انضباط مالی و ارسال این پیام به جهان که ایران کشوری اهل صلح و دوستی است،می‌باشد.

بازگشت اعتماد به بازار از مهمترین اقدامات دولت یازدهم استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پیش از ظهر امروز هفتمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

محمد علی گودرزی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در این همایش با اشاره به اینکه لازمه حکمرانی خوب ایجاد یک دولت مدرن است، گفت: در دولت مدرن باید در بخش فناوری و اطلاعات بیشترین حجم سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی افزود: همچنین در دولت مدرن باید دولت تنها به سیاست‌گذاری و نظارت پرداخته و بیشتر امور به دست بخش خصوصی سپرده شود.

مشاور وزیر صنعت با تاکید بر اینکه الگوی توسعه در کشور ما با سایر کشورها متفاوت است،تصریح کرد: پیچیدگی سیستم‌ها در ایران به قدری آزار دهنده است که که یک پ‍ژوهش جهانی را می‌طلبد.

به گفته گودرزی در یک کشور اگر تفکر سیستمی توسعه و سیستم‌های الکترونیک و تجارت الکترونیک نباشد نمی‌توان با فساد مبارزه کردو حتی دستگاه قضا هم در این پیچیدگی گرفتار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در فرایند توسعه قرار گرفته است،گفت: ما در بخش صنعت برای سال 96 به میزان 91 میلیارد دلار پیش بینی کردیم در حالیکه این رقم در سال گذشته به 41 میلیارد دلار رسیده است.

گودرزی با شاره به اینکه وزارت صنعت تا کنون رقمی از محل یارانه‌ها دریافت نکرده گفت: قرار بود ابتدا پنج هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌ها به این بخش اختصاص داده شود در حالیکه این رقم به هزار میلیارد کاهش یافت .

وی ادامه داد: در سال 92 شاخص کل صنعت و معدن رقمی معادل منفی 9.1 بود درحالیکه این رقم در نه ماهه سال 93 به مثبت 3.6 افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون علائم رونق در اقتصاد کشور در حال نمایان شدن است، گفت: از مهمترین اقدامات دولت یازدهم بازگشت اعتماد به بازار وایجاد بیش از 70 درصد انضباط مالی و ارسال این پیام به جهان که ایران کشوری اهل صلح و دوستی است ،می‌باشد.

** دانش و تکنولوژی لازمه ماندگاری تولیدکننده

در ادامه این کنفرانس محمد طحانپور رییس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه رکودی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد گفت: دلیل این امر این است که مردم به اندازه نیاز خود کالا خرید می‌کنند.

وی تصریح کرد: در چندسال گذشته به نام اشتغالزایی کارخانه‌های بسیاری احداث شده است که متاسفانه بسیاری از این کارخانه‌ها بدون دانش و تکنولو‍ژی هستند.

طحانپور با تاکید بر اینکه لازمه ماندگاری تولیدکنندگان وجود دانش و تکنولوژی است گفت:در سال 94 تولیدکنندگانی که اتوبوسی وارد این صنعت شده اند باید اتوبوسی هم از این صنعت خارج شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گودرزی ، مشاور ، وزیر ، صنعت ، دولت ، یازدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار