رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

مسکن، آنتی بیوتیک و داروهای هورمونی در صدر داروهای فروش بدون نسخه

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طبق آمار داروهای مسکن، آنتی بیوتیک و داروهای هورمونی در صدر داروهای فروش بدون نسخه هستند.

دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،گفت: یکی از تخلفات بارز در برخی از داروخانه‌ها فروش داروهای نسخه‌ای است که ما به طور قاطع با آنها برخورد می‌کنیم اما باید توجه داشت که بازرسین ما برای سرکشی کم هستند به طوری که در برخی از دانشگاه‌ها بازرسین ماهانه و در برخی از دانشگاه‌های دیگر سالی دو تا سه بار در سال به صورت سرزده باز‌دید می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق آمار آنتی بیوتیک، داروهای هورمونی و مسکن‌ها در صدر داروهای بدون نسخه هستند.

دیناروند با اشاره به این که در حال حاضر هورمون رشد یکی از داروهای پر مصرف در بدنسازی است، عنوان کرد: فروش بدون نسخه این دارو تخلف است چرا که عوارض سوئی را برای مصرف کننده در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر داروخا‌نه‌ای هم بدون نسخه اقدام به فروش کند جریمه می‌شود، تاکید کرد: اما مشکل این است که جریمه ما به اندازه‌ای نیست که بازدارنده باشد و داروخانه‌ خاطی بعد از پرداخت مبلغ ناچیزی دوباره اقدام به تخلف می‌کند. بنابراین باید مرجع قانونی میزان جریمه را به حدی برساند که سودی برای مصرف کننده در قبال تخلف نداشته باشد.

دیناروند خاطر نشان کرد: البته باید توجه داشت افرادی که بدنسازی کار می‌کنند و از داروهای مختلف استفاده می‌کنند تماما از داروخانه‌ها تهیه نمی‌کنند چرا که در برخی از باشگاه‌های بدنسازی این داروها که عموما هم تولید داخل نیستند وجود دارد که اکثرا هم به صورت قاچاق وارد شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید امیدی
۱۳:۴۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
بخدا بیشتر مردم پول ویزیت پزشک عمومی واسه یه سرماخوردگی یا گلو درد ندارن واسه همین مجبورن خودشون یه سری دارو بخرن...
این عدالته واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار