عراقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تولید گاز به یک میلیارد متر مکعب افزایش می‌یابد

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: در حال حاضر 70 درصد سبد انرژی کشور توسط شرکت ملی گاز تأمین می‌شود و در برنامه ششم تولید گاز از 600 میلیون مترمکعب روزانه به یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی خواهد رسید.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور گاز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد سبد انرژی کشور توسط شرکت ملی گاز تأمین می‌شود و در برنامه ششم تولید گاز از 600 میلیون مترمکعب روزانه به یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی خواهد رسید.

وی تأکید کرد: این بدان معنی است که شرکت ملی گاز حرف اول را از نظر انرژی در کشور می‌‌زند.

عراقی با اشاره به اینکه هیدروکربور‌ها به دلیل قابل اشتعال بودن خطرناک هستند، گفت: شرکت گاز به دلیل خطرناک بودن این فرآورده‌ در پالایشگاه‌ها به خصوص شبکه انتقال گاز مسائل HSE و ایمنی سلامت مردم و پیمانکاران در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: از چند سال گذشته بحث HSE را در داخل شرکت گاز و تأسیسات با برگزاری کلاس‌های آموزشی در اولویت کاری خود قرار دادیم که این آموزش‌ها باید تبدیل به یک عادت شود.

وی یادآور شد: تمامی کارکنان در سطح کشور برای خدمات‌رسانی به مردم چه در بعد بهره‌وری و چه در بعد اجرای کار، ‌موظف هستند که تمام قوانین HSE در سطح کشور را بر اساس استانداردهای بین‌المللی رعایت کنند و ما به عنوان یک سازمان متعهد هستیم که این مسائل ایمنی و امنیت جانی کارکنان و پیمانکارن را رعایت کنیم.

عراقی اظهار داشت: این آموزش‌ها برای کارکنان و پیمانکاران رایگان است و بعد از اینکه مراحل آزمایش را طی کردند، بر اساس دستورالعمل سختگیرانه از پیمانکاران این آموزش‌ها را ادامه خواهیم داد تا به یک فرهنگ در جامعه مبدل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، گاز ، پیمانگار ، اچ اس ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار