مسئول برنامه ملی ثبت سرطان وزارت بهداشت:

هنوز آماری از سرطان در کشور نداریم

مسئول برنامه ملی ثبت سرطان وزارت بهداشت با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از شیوع سرطان در کشور نداریم، گفت: 10 استان کشور برای شروع تحقیقات ثبت سرطان انتخاب شدند.

کاظم زنده دل مسئول برنامه ملی ثبت سرطان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در خصوص زمان لازم برای ثبت سرطان در کشور اظهار داشت: هرچند تا کنون آماری از میزان شیوع سرطان در کشور و انواع سرطان‌های شایع نداشته‌ایم، اما این برنامه پژوهشی را شروع کرده‌ایم که تا رسیدن به نتیجه 2 تا 3 سال زمان لازم است. 

وی ادامه داد: گروهی از سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای امضاء قرار داد به ایران آمده‌اند. در حال حاضر شروع کار تحقیقاتی را با 2 استان کرمان و شیراز آغاز کرده‌ایم. 

آخوند زاده در ادامه افزود: نتایج 2 استان طی 6 ماه آینده بدست خواهد آمد که پس از آن کار تحقیقاتی روی 10 استان تعیین شده را آغاز می‌کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: با این آمایش سرزمینی می‌توانیم میزان شیوع سرطان، انواع سرطان‌های رایج در کشور و پراکندگی منطقه‌ای سرطان در کشور را بدست آوریم که برای برنامه‌ریزی در آینده بسیار ضروری بنظر می‌رسد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
کار سختی نیست کمی چشمتونو باز کنید میبینید که سرطان مثل سرماخوردگی رایج شده و هزاران قربانی میگیره روزانه. شما رو بخدا سرطان رو سیاسی نکنید و واقعیت رو ببینید داره مردم رو از پا در میاره
آخرین اخبار