تکنیک های محبوب شدن

داشتن یک چهره خوب، بااستعداد بودن یا ثروت نمی تواند دلیل محبوب بودن یک فرد باشد. در دنیای واقعیت دوست داشتنی بودن کاملا تحت کنترل شماست و تا اندازه ای به هوش هیجانی تان ارتباط پیدا می کنید. در ادامه عوامل محبوب بودن را بررسی می کنیم.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از زندگی مثبت، بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند محبوب بودن یک نعمت خدادادی است که بعضی از افراد در بدو تولد این نعمت را دارا هستند. داشتن یک چهره خوب، بااستعداد بودن یا ثروت نمی تواند دلیل محبوب بودن یک فرد باشد. در دنیای واقعیت دوست داشتنی بودن کاملا تحت کنترل شماست و تا اندازه ای به هوش هیجانی تان ارتباط پیدا می کنید. در ادامه عوامل محبوب بودن را بررسی می کنیم.

سوال بپرسید


یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که مانع محبوب شدن شما می شود نداشتن توجه کافی به صحبت های مخاطبتان است. اغلب افراد گاهی در طول یک گفت وگو به کلماتی که قرار است بعد از گوینده به زبان بیاورند فکر می کنند و همین موضوع تمرکز آنها را برای دریافت شنیده ها از بین می برد. برای بهتر گوش دادن صحبت های مخاطبتان از او سوال بپرسید. سوال پرسیدن نشان می دهد که شما به جزییات گفته های فرد مقابلتان توجه کرده اید و مطمئن باشید این کار محبوبیت شما را دوچندان خواهدکرد.

گوشی همراهتان را فراموش کنید

اگر در حال صحبت کردن با فردی باشید و بین صحبت هایتان، او هرازگاهی به کنترل پیام ها و تماس های ورودی اش بپردازد، چه حسی پیدا می کنید؟ بدون تردید چندان دل خوشی از فرد مقابلتان نخواهید داشت. برای محبوب بودن سعی کنید در مواقعی گوشی همراهتان را کنار بگذارید و به آدم ها توجه کنید. این کار به تدریج محبوبیتتان را افزایش خواهدداد.

قضاوت نکنید

در محیط کار یا در مکان های مختلف تحت تاثیر دیدگاه ها و نظرات مختلفی هستید. گاهی داستان هایی را از زبان دیگر افراد در مورد افراد مختلف می شنوید. در این شرایط سعی نکنید در مورد هرچیزی قضاوت کنید. گاهی ذهنتان را باز و رها کنید تا از نظرات و دیدگاه های دیگر افراد نیز مطلع شوید. این کار جهان بینی تان را وسعت خواهدداد. علاوه بر این وقتی در جریان موضوعی قرار می گیرید سعی کنید از دیدگاه دیگران نیز به آن موضوع نگاه کنید و به اصطلاح خودتان را جای دیگران بگذارید. آدم ها از کسانی که مدام در حال عیب جویی و انتقاد دیگران هستند چندان خوششان نمی آید. برای محبوب بودن سعی کنید کمی ذهنتان را باز کنید و دنیای افراد دیگر را نیز ببینید.

محبوب ها دنبال جلب توجه نیستند

اگر دنبال مهم جلوه دادن خودتان باشید و مدام در مورد موفقیت ها و امور زندگی تان با دیگران صحبت کنید تا به آنها بفهمانید که شخص مهمی هستید، تقریبا می توان گفت تلاشتان بی نتیجه است. چون آدم ها از کسانی که دنبال مهم جلوه دادن خود و فعالیتشان هستند بیزارند. برای دوست داشتنی بودن نباید دنبال ژستی پرابهت یا عنوانی بزرگ بود. همین که بتوانید دوستانه با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید شانس محبوب بودنتان را افزایش داده اید. اگر به واسطه یک موفقیت به جایگاه خوب رسیده اید از کسانی که باعث موفقیتتان شده اند یاد کنید. این کار شاید تکراری و کلیشه ای به نظر برسد اما در جذب افراد به سمت شما تاثیر بسیاری خواهدداشت. همیشه قدردان زحمات دیگران باشید.


اسم افراد را به ذهنتان بسپارید

تحقیقات نشان می دهد وقتی شما نام افراد را در ذهنتان به خاطر می سپارید تاثیر زیادی در توجه آنها به سمت خودتان خواهید داشت. در اولین دیدار حتما نام افراد را بپرسید و هنگام صحبت آنها را با آن نام صدا کنید. اگر کمی فراموشکار هستید نام افراد را در یک کاغذ یادداشت کنید تا در زمان مشخص به آن رجوع کنید.

اسرارتان را سریع فاش نکنید

علاوه بر اینکه هنگام صحبت لبخند به لب دارید از حرکات مناسب بدن نیز بهره ببرید، اما مراقب باشید خیلی سریع با افراد ناآشنا صمیمی نشوید چون این کار آنها را از شما دور خواهدکرد. مخصوصا اگر در همان دیدار اول در مورد رازهای زندگی تان صحبت کنید، باید به طور کلی دور محبوب شدنتان یک خط قرمز بکشید.

انتهای پیام/
برچسب ها: تکنیک ، محبوب ، دوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.