با ربات‌های اپلی نقشه ساختمان طراحی کنید

شرکت اپل قصد دارد از نسل جدید رباتهای خود در طراحی نقشه های ساختمانی با هدف گسترش برنامه ردیاب استفاده کند.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ شرکت ساکن کوپرتینو به زودی یک به روز رسانی جامع برای Apple Maps ارائه خواهد داد و برای دریافت و تهیه نقشه داخلی ساختمان ها نیز می خواهد ارتشی از ربات های کوچک را مورد استفاده قرار دهد. اپل از ربات های مستقلی برای این کار بهره خواهد برد که به سنسورهای بلوتوث iBeacon مجهز شده اند تا نقشه فضاهای داخلی ساختمان ها را تهیه کنند.

تهیه نقشه فضاهای داخلی، یکی از اهداف اولیه شرکت مورد بحث در آغاز راه Apple Maps بوده است. اهالی کوپرتینو، می خواهند به کاربرانشان کمک نمایند تا نقشه مکان هایی نظیر فروشگاه ها، اداره ها و مجتمع های تجاری را همواره با خود داشته باشند و بتوانند قبل از حضور یافتن در آنجا، به واسطه آی دیوایس خود نقشه محل مورد نظر را بررسی نمایند.

با ربات های اپلی نقشه ساختمان طراحی کنید

اپل پیشتر نیز از سنسورهای iBeacon به شکل ساکن بهره برده است؛ برای مثال چنین سنسورهایی که در برخی از ساختمان ها نصب می شوند، به راحتی می توانند موقعیت قرارگیری کاربر آیفون را مشخص نمایند. در نتیجه به شکل دقیق مشخص می گردد که کاربران کجا و در چه مسیرهایی حرکت می کنند.

هم اکنون، اپل در حال نقشه برداری از محیط داخلی ساختمان های خود در کوپرتینو بوده و نباید انتظار داشته باشیم در iOS 9، از این قابلیت مشاهده نقشه های درون ساختمان ها بهره گیریم و این ویژگی شاید در سال آینده به Apple Maps اضافه گردد.

از سوی دیگر احتمال می رود که نقشه های داخلی، در iOS 9 به شکل آزمایشی مورد بهره برداری قرار گیرند و اپل دست کم فضای داخلی ایستگاه های مترو، اتوبوس و قطار را در میان نقشه های خود جای دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار